دیوید پترائوس، رییس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اظهار داشت اوکراین انتظار جنگ شدید را داشته باشد.

پیش‌بینی رئیس پیشین سیا درباره تشدید جنگ در اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ژنرال بازنشسته "دیوید پترائوس" رئیس پیشین سیا و  رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا که جنگ در افغانستان را تا سال ۲۰۱۰ نظارت می کرد، روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا گفت که اوکراینی‌ها می‌توانند انتظار "جنگ شدید" را داشته باشند زیرا نیروهای روسیه در حال آماده شدن برای "پیشروی عظیم" در شرق این کشور هستند.

 شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای جمع‌آوری‌شده و تحلیل‌شده  از سوی شرکت "فناوری مکسار" یک کاروان نظامی هشت مایلی را در تاریخ ۸ آوریل نشان می‌دهد که از طریق شهر ولکی بورلوک در شرق اوکراین در حال حرکت به سمت جنوب این کشور است.

این شهر در شرق خارکف و نزدیک به مرز اوکراین با روسیه قرار دارد.

مقامات اوکراینی می گویند که در شرق این کشور درگیری های شدیدی در جریان است و گلوله باران شدید در سراسر منطقه دونباس گزارش شده است. مقامات اوکراینی می گویند این گلوله باران پیش از حمله بزرگ روسیه انجام می شود.

 رئیس اطلاعات دفاعی اوکراین روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت که نیروهای روسیه در حال تمرکز مجدد نیروهای خود در سراسر مرز اوکراین هستند و قصد دارند به سمت خارکف پیشروی کنند.

مقامات اوکراینی از غیرنظامیان خواسته اند منطقه را ترک کنند زیرا نیروهای روسیه تمرکز خود را به جنوب و شرق اوکراین تغییر داده اند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو به دنبال پایان جنگ در اوکراین در آینده ای نزدیک است.

آنتونوف روز شنبه به وقت محلی در گفتگو با نشریه "نیوز ویک" آمریکا توضیح داد: روسیه تمام تلاش خود را  برای به پایان رساندن سریع درگیری از طریق مذاکره، احیای صلح در دونباس و بازگشت همه مردم اوکراین به زندگی مسالمت آمیز انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید