۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 55347873

مشاور امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه روسیه در نبرد کی یف شکست خورد، اظهار داشت که واشنگتن به فشار علیه مسکو ادامه خواهد داد.

آمریکا: روسیه در نبرد کی‌یف شکست خورد

به گزارش سلام نو به نقل از  ایرنا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی آمریکا افزود: کی یف همچنان پابرجاست. روسیه نتوانست پایتخت اوکراین را فتح کند و مسکو شکست خورد.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: کار ما این است که به  اوکراینی‌ها  کمک کنیم تا بتوانند در برابر این پیشروی مقاومت کنند و در نهایت در قوی‌ترین موقعیت ممکن، هم در میدان جنگ و هم در میز مذاکره قرار بگیرند.

سالیوان اذعان کرد: وظیفه آمریکا و جامعه جهانی این است که کمک نظامی و تسلیحاتی به اوکراین را ادامه دهند تا آنها دارای ابزار لازم برای مقابله موثر با تهاجم روسیه باشند.

مشاور امنیت ملی بایدن تاکید کرد: ما  همچنین به دنبال تامین سیستم های تسلیحاتی از طریق متحدان و شرکا هستیم. اینها تسلیحاتی هستند که اوکراینی ها از قبل با آنها آشنایی دارند. نمونه بارز این تسلیحات سامانه دفاع هوایی اس-300 است که اسلواکی این هفته به اوکراین ارسال کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما به فشار علیه روسیه برای تحمیل هزینه ادامه خواهیم داد. معتقدیم با افزایش این هزینه‌ها، موقعیت اوکراین در میز مذاکره بهبود می یابد و نتیجه این جنگ را به شکلی که اوکراین می خواهد تغییر می‌دهد.

 مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا نیز درباره السکاندر دوورنیکوف فرمانده جدید روسیه ادعا کرد: این فرمانده در سوابق خود دارای خشونت و بی رحمی علیه غیرنظامیان در مناطق دیگر از جمله سوریه دارد و ما می توانیم انتظار بی رحمی مشابه در اوکراین را داشته باشیم. این فرمانده یک عامل دیگر در  انجام جنایات و بی رحمی علیه غیرنظامیان اوکراینی خواهد بود.

سالیوان افزود: انتصاب هیچ فرمانده ای نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد که روسیه با یک شکست راهبردی در اوکراین مواجه شده است.

این در حالی است که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو به دنبال پایان جنگ در اوکراین در آینده ای نزدیک است.

آنتونوف روز شنبه به وقت محلی در گفتگو با نشریه "نیوز ویک" آمریکا توضیح داد: روسیه تمام تلاش خود را  برای به پایان رساندن سریع درگیری از طریق مذاکره، احیای صلح در دونباس و بازگشت همه مردم اوکراین به زندگی مسالمت آمیز انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید