عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: شرکت‌های داخلی نظیر " بهمن موتور" و " مدیران خودرو" محصول چینی مونتاژ شده در داخل را به ۳ تا ۴ برابر قیمت آن محصول در عراق و پاکستان می‌فروشند.

قیمت خودروهای مونتاژ داخل ۴ برابر عراق و پاکستان
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: شرکت‌های داخلی نظیر " بهمن موتور" و " مدیران خودرو" محصول چینی مونتاژ شده در داخل را به ۳ تا ۴ برابر قیمت آن محصول در عراق و پاکستان می‌فروشند.

آقای جلال رشیدی کوچی افزود: خودروی مونتاژ چینی که امروز در کشور به قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بفروش می رسد با تبدیل ۴۰۰ میلیون تومان در پاکستان و با تبدیل ۳۵۰ میلیون تومان در عراق می توان خریداری کرد.

وی درخصوص واردات خودرو نیز گفت: بحث واردات در واقع بحث شکستن انحصار است و البته حتی واردات ۷۰ هزار دستگاه هم بقدری ناچیز است که خدشه ای به انحصار خودروسازان داخلی وارد نمی کند، خروج ارز برای واردات خودرو بهانه است و حتی روش‌هایی وجود دارد که واردات خودرو با تهاتر کالاهای دیگر انجام شود و یا برخی واردکنندگان حاضرند با پول ملی ما خودرو وارد شده را بفروشند.

رشیدی کوچی افزود: دولت با تعیین تعرفه بالا باعث شده که خودروهای وارداتی، کالای تجملاتی محسوب شوند در حالی که اگر تعرفه واردات کم شود دیگر خودروی ۲۵ تا ۵۰ هزار دلاری یک محصول تجملاتی نیست. از طرفی هم اکنون خودروساز داخلی که قطعات وارداتی را مونتاژ می کند یک خودروی ۱۵ هزار دلاری چینی را بیش از ۵۰ هزار دلار می فروشند در حالی که همین خودروی مونتاژ چینی در کشورهای همسایه، یک سوم قیمت فروشش در ایران است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات مجلس برای شکستن انحصار خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مورد قبول واقع نشد در حالی که امروز مصلحت نظام ما همین رضایت مردم است و مردم خواهان شکستن انحصار هستند.

وی افزود: صنعت خودروسازی ما صنعت مونتاژ است و تحریم ها این را به ما ثابت کرد و شاهد بودیم که وقتی تحریم شدیم، عرضه خودرو کاهش یافت و خودروهای ناقص در پارکینگ ها جمع شدند، اکنون هم اگر مصوبه سران قوا در خصوص ممنوعیت واردات، در اردیبهشت ماه تمدید نشود واردات می تواند انجام شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید