وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی سفر ۵۰۰ هزار ایرانی برای تماشای جام جهانی به قطر را داریم.

احتمال سفر ۵۰۰ هزار ایرانی برای تماشای جام جهانی ۲۰۲۲
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی سفر ۵۰۰ هزار ایرانی برای تماشای جام جهانی به قطر را داریم و بسترهای لازم برای این منظور را فراهم و نیز بدنبال جذب گردشگران جام جهانی به ایران و کیش هستیم.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که از روز گذشته برای برنامه ریزی به منظور نقش آفرینی جزیره کیش در جام جهانی قطر و میزبانی از همتای قطری خود در سفر به جزیره کیش حضور دارد، اظهار کرد: در سفر آقای رییس جمهور به قطر، مشارکت ایران در جام جهانی بخصوص از طریق جزیره کیش مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: امروز در جلسه‌ای که با ورود وزیر حمل و نقل قطر به کیش داشتیم و نیز در جلساتی که بعد از ظهر امروز داریم، بناست تا در حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی و برنامه‌ریزی برای مسافران ایرانی متقاضی تماشای جام جهانی برنامه ریزی داشته باشیم و نیز بتوانیم برای آن دسته از مسافرانی که از دیگر نقاط کشور برای جام جهانی به قطر می‌آیند بتوانند از زیرساختهای جزیره کیش و در شهرهای دیگر ایران و بنادر ایران استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: فردا نیز وزیر حمل و نقل قطر بازدیدی از امکانات جزیره کیش خواهد داشت.

قاسمی ادامه داد: استانداران مرزی و آبی کشور نیز در این سفر همراه بنده هستند و وزارت گردشگری و ورزش و منطقه آزاد کیش نیز در این حوزه پای کار هستند و بحث‌های مرتبط با جام جهانی را مورد بررسی و هماهنگی قرار خواهیم داد.

بر شمار پروازها میان ایران و قطر می‌افزاییم/ اکنون ۳۶ پرواز هفتگی داریم

وی در مورد حمل و نقل هوایی مسافران به قطر از کیش و دیگر نقاط کشور نیز بیان داشت: فاصله جزیره کیش تا قطر فاصله بسیار نزدیکی است و ما این امکان برایمان فراهم است و ما هفته‌ای ۳۶ پرواز میان ایران وقطر داریم و بنا داریم هر دو طرف بر تعداد پروازها نیز بیافزاییم و تا آبان‌ماه بر شمار پروازها خواهیم افزود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فاصله چند روزه میان مسابقات نیز عنوان کرد: قطعا مسافران و تیم‌ها تمایل خواهند داشت تا در این فاصله به مناطق مختلفی سفر کنند.

قاسمی درباره جزییات توافق‌های ایران و قطر در حوزه حمل و نقل نیز گفت: پیش بینی تمایل به سفر حدود ۵۰۰ هزار ایرانی به قطر برای تماشای جام جهانی را داریم که حتما انجام خواهد شد و نیز بدنبال این هستیم که مسافران خارجی از کشورهای مختلف سری به مراکز تاریخی و سیاحتی ایران نیز بزنند ما در حال فراهم ساختن این زمینه‌ها در حوزه دریایی و هوایی هستیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید