مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی گفت: وزارت خارجه با پیشنهاد حذف روادید ۲ ماهه بین ایران و قطر در جام جهانی موافقت کرده است.

 روادید ایران و قطر در جام‌جهانی لغو شد
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی گفت: وزارت خارجه با پیشنهاد حذف روادید ۲ ماهه بین ایران و قطر در جام جهانی موافقت کرده است که این مشوق خوبی برای حضور توریست‌های خارجی از قطر در ایران است.

 برنامه‌ گفت‌وگوی اقتصادی با موضوع "ظرفیت‌های اقتصادی جام جهانی قطر برای ایران و فرصت‌سوزی‌های احتمالی" امروز به صورت مشترک با خبرگزاری تسنیم و با حضور محسن احمدی‌فرد کارشناس مجری و دکتر معصومه اسمعیل‌نژاد تهیه‌کننده از رادیو گفت‌وگو پخش شد.

"حرمت‌الله رفیعی" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران، "رضا خادم‌الرضا" عضو جامعه تورگردانان ایران، "محمدصالح جوکار" عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و دکتر "لیلا اژدری" مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میهمانان این برنامه هستند.

آقای رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ابتدای این برنامه گفت: ما یک فرصت 6 ماهه تا برگزاری مسابقات جام جهانی داریم اما استاد فرصت‌سوزی رویدادها هستیم. رویداد اکسپوی دوبی رویدادی بود که توسط ما نادیده گرفته شد و بیش از 50 مقام رسمی در آن رویداد حضور پیدا کرده بودند.

وی گفت: چرا فقط به کیش توجه داریم ما با یک ساعت از مرکز ایران به شهرهای مختلف قطر مسافرت می‌کنیم. این جام جهانی امتحان سختی برای متولیان کار خواهد بود به این دلیل که قاطبه مردم نگاه ویژه‌ای به جام جهانی دارند. برد قطعی تیم ملی و برداشت مادی از این رویداد بزرگ باید اهداف اصلی ما باشد. ایران همسایه قطر است و باید بهره‌برداری حداکثری از این رویداد را داشته باشیم.

"رضا خادم‌الرضا" عضو جامعه تورگردانان ایران در ادامه گفت: مشکلاتی که در صنعت گردشگری داریم مسائل بسیار زیادی را شامل می‌شود. اکسپو فرصت خوبی بود که در همسایگی ایران از دست رفت. بخش خصوصی زمانی قوی و محکم خواهد بود که حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلانی در آن حوزه وجود داشته باشد. در 10 سال گذشته اتفاق خاصی ندیدیم. در 6 ماهه گذشته دکتر ضرغامی جلسات زیادی را گذاشتند و نشست‌های زیادی نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها معرفی شده و بسترها تعریف شد ضمن آنکه چند وزارتخانه باید با یکدیگر هم‌گرایی داشته باشند. وزارت خارجه در جلسات مختلف برای ورود و اینکه تعداد قابل توجهی از تورهای مختلف را بپذیریم باید تسهیلگری کند. به راحتی می‌توانیم برای 50 کشور برنامه‌ریزی کنیم ضمن آنکه 250 دفتر داریم که کار ورود تورها را انجام می‌دهند.

"جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه این برنامه گفت: خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی هم درمناطق آزاد و کیش و قشم و سایر استان‌ها داریم. از لحاظ قیمتی ارزان‌ترین قیمت برای هتل‌ها ایران است که این را خود سازمان جهانی جهانگردی اذعان کرده است. قیمت یک هتل در ایران 25 دلار و در قطر بیش از 300 دلار است و به همین خاطر بسیاری از مسافران را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: از لحاظ همکاری‌ها از ناحیه مدیران دولتی هیچ‌گونه اعلام آمادگی و برنامه‌ریزی نبوده است. امروز وزیر راه قطر به کیش آمده و با مدیران ایرانی جلسه داشته است درحالی که از بخش خصوصی هیچ‌گونه دعوتی نشده است. در حال حاضر در جزیره کیش بدون ویزا امکان تردد است و 4 هزار تخت برای هر شب اعلام آمادگی شده است. در کل تا 50 هزار تخت آمادگی را داریم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خدمات‌دهی را انجام دهیم.

دکتر "لیلا اژدری" مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما برنامه‌ریزی برای جام جهانی قطر را از خرداد ماه 1399 آغاز کردیم و جلساتی را برگزار کرده و ایده‌های خود را مطرح کردیم. جام جهانی قطر در نزدیکترین مسیر به ایران برگزار می‌شود و بهترین فرصت است تا جاذبه‌های گردشگری خودمان را به دنیا معرفی کنیم.

وی گفت: رویکرد دیگر، جذب تماشاگران دنیا به سمت ایران است. فاصله بین مسابقات موقعیت مناسبی است تا تماشاگران از کشور کوچک قطر به سمت سایر مقاصد گردشگری از جمله ایران سفر کنند. قطر یک کشور کوچک است و امکانات اقامتی آنها به اندازه کافی نیست و به همین دلیل مذاکراتی را با سایر کشور از جمله ایران انجام داده است.

اژدری تصریح کرد:‌ امروز وزیر راه قطر در کیش حضور دارد و یک هیئت نیز از ایران در حال مذاکره است. ما طی جلساتی که با همه ذی‌نفعان داشتیم و تقاضای بخش خصوصی این بوده که لغو روادید یا تخفیف در صدور روادید می‌تواند مشوق خوبی برای حضور توریست‌های خارجی از قطر در ایران باشد و وزارت خارجه با این پیشنهاد موافقت کرده است و نامه‌ای را نیز به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال کردند و منتظر هستیم تا از لحاظ قانونی، دستور بودجه‌ای آن ابلاغ شود و مدت زمان لغو روادید 2 ماهه است.

وی گفت: بخش خصوصی همچنین معتقد است که تعداد پروازهای کمی بین ایران و قطر وجود دارد که این مشکل نیز در سفر رئیس‌جمهور به قطر حل شده و 70 پرواز هفتگی با ایرلاین‌های ایرانی در آن مقطع زمانی خواهیم داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید