وزارت بازرگانی آمریکا فروش مستقیم کودهای شیمیایی، شیرهای لوله، بلبرینگ و صدها کالا و مواد شیمیایی دیگر را به روسیه و بلاروس ممنوع کرد.

ممنوعیت فروش صدها کالای امریکایی به روسیه
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزارت بازرگانی آمریکا فروش مستقیم کودهای شیمیایی، شیرهای لوله، بلبرینگ و صدها کالا و مواد شیمیایی دیگر را به روسیه و بلاروس ممنوع کرد.

به گزارش راشاتودی، در پی ادامه حمله نظامی مسکو به اوکراین، آمریکا روز جمعه فهرست تحریم‌های صادراتی روسیه و بلاروس را گسترش داد.

بر اساس فهرست منتشرشده در وب‌سایت وزارت بازرگانی ایالات متحده، واشنگتن فروش مستقیم کودهای شیمیایی، شیرهای لوله، بلبرینگ و صدها کالا و مواد شیمیایی دیگر را به این دو کشور تحریم‌شده ممنوع کرد.

روسیه و بلاروس اگر بخواهند کالاهای فهرست‌شده را از تأمین‌کنندگان آمریکایی بخرند، باید برای مجوز ویژه درخواست دهند، که به‌نظر می‌رسد واشنگتن آن را نیز رد کند.

در این سند آمده است: این قانون لزوم دریافت مجوز را برای روسیه و بلاروس تحت مقررات اداره صادرات (EAR) به همه موارد موجود در فهرست کنترل بازرگانی (CCL) بسط می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رویه‌های مشابه برای محصولاتی که خارج از ایالات متحده اما با ابزار آمریکایی ساخته شده‌اند، اعمال خواهد شد

فهرست این تحریم‌ها آخرین محدودیت‌هایی است که علیه روسیه و بلاروس اعمال شده است و صادرات طیف گسترده‌ای از کالاها، نرم‌افزارها و فناوری‌ها را به این کشورها ممنوع می‌کند.

در تلاشی هماهنگ با بیش از 30 کشور دیگر، ایالات متحده روسیه را در 6 هفته گذشته در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین تحریم‌ و محدودیت‌های صادراتی متعددی را اعمال کرده است.

فشار تحریم‌ها بر مسکو طی هفته گذشته پس از کشف یک گور دسته‌جمعی در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین، افزایش یافته است.

اوکراین سربازان روسی را عامل این کشته‌ها می‌داند، در حالی که مسکو می‌گوید این یک اقدام تحریک‌آمیز از سوی کی‌یف است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید