رای‌گیری نخستین دور انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه تا ساعت ۱۹ در سراسر فرانسه و تا ۲۰ در شهرهای بزرگی چون پاریس، مارسی، بوردو، نانت، نیس و تولوز ادامه خواهد داشت.

اعلام میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه تا ظهر امروز

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: بر اساس آمار وزارت کشور فرانسه نرخ مشارکت در دور نخست انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری این کشور تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت پاریس (۱۴:۳۰ به وقت تهران) ۲۵.۴۸ درصد بود.

 این آمار سه امتیاز کمتر از مدت مشابه در دور نخست انتخابات سال ۲۰۱۷ ریاست جمهوری این کشور که ۲۸.۵۴ درصد اعلام شد، است.

همچنین آمار امسال نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۲ که ۲۸.۳ درصد بود، شاهد کاهش چشمگیری است.

خبرگزاری فرانسه توضیح داده است که با این حال، میزان مشارکت در ساعت ۱۲ ظهر امروز، چهار امتیاز بیشتر از انتخابات ۲۱ آوریل ۲۰۰۲ است که نرخ مشارکت ۲۱.۳۹ درصد اعلام شد و یک رکورد برای شرکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری بود.

نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز (۸ به پاریس)‌ آغاز شد. البته حوزه‌های اخذ رای در کشورهای قاره آمریکا و نیز در مناطق ماورای بحار زودتر از پایتخت به روی شرکت کنندگان باز شدند.

رای گیری تا ساعت ۱۹ در سراسر فرانسه و تا ۲۰ در شهرهای بزرگی چون پاریس، مارسی، بوردو، نانت، نیس و تولوز ادامه خواهد داشت.

مطابق پیش‌بینی‌ها، وزیر کشور در ساعت ۱۷ به وقت پاریس (۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) بار دیگر میزان مشارکت در این انتخابات را اعلام خواهد کرد.

همچنین فرانسویان منتظر هستند تا ساعت ۲۰ (۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) نخستین نتیجه از دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید