از شهروندان می‌خواهیم ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده خود را در کیسه‌های جداگانه ای به قطر 15 سانتی‌متر بریزند و آن را در سطل‌های مکانیزه قرار دهند.

آمار باورنکردنی تولید روزانه زباله ماسک در تهران!

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند گفت: مردم روزانه ۳۰ هزار تن زباله ماسک در تهران تولید می‌کنند که قابل بازیافت نیست و باید منهدم شود.

حسین حیدریان با بیان این مطلب افزود: البته در ماه‌های آغازی شیوع کرونا روزانه بین ۵۰ تا ۷۰ تن زباله ماسک تولید می‌شد که در سال جاری به علت کاهش حساسیت مردم این رقم به ۳۰ تن در روز کاهش پیدا کرده است.

او با تاکید براینکه زباله ماسک به هیچ وجه قابل بازیافت نیست، توضیح داد: این زباله به همراه پسماندهای عفونی بیمارستانی در سلول دفع بهداشتی با روش آهک ریزی منهدم می شود و آن را وارد پردازش زباله نمی‌کنیم.

مدیر مجتمع پردازش و دفع آراد کوه در ادامه به نحوه جمع‌آوری ماسک‌های آلوده نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی ما این است که شهروندان همچنان ماسک‌ و دستکش‌های آلوده خود را با سایر زباله‌های خشک و تر خانگی کنار هم قرار می دهند و آن را تفکیک نمی‌کنند به همین خاطر، کار همکاران ما در دفع پسماند سخت شده است.

او تصریح کرد: ما از شهروندان می‌خواهیم ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده خود را در کیسه‌های جداگانه ای به قطر ۱۵ سانتی‌متر بریزند و آن را در سطل‌های مکانیزه قرار دهند چون با این روش همکاران ما، در  ابتدای خط پردازش آن را با قلاب جدا کرده و به سلول دفع بهداشتی منتقل می‌کنند.

حیدریان افزود: اما اگر این اقلام با زباله‌های تر و خشک دیگر همراه باشد، همکاران ما باید در خطوط پردازش به نحوی که خود دچار بیماری نشوند، آن را جدا کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید