پارک جنگلی شورآب به دلیل وجود درختان انبوه بلوط و آب هوای معتدل محبوب مردم منطقه است. پارک جنگلی شوراب قدیمی‌ترین پارک جنگلی استان لرستان است که در سطحی حدود ۵۷۰ هکتار در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوره چگنی واقع شده و در سال ۱۳۵۶ طرح آن تهیه و احداث شده است.

آیا به پارک جنگلی شوراب لرستان سفرکرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، لرستان که به سرزمین آبشارها معروف است، مملو از جاذبه های دیدنی است؛ از آبشارهای زیبا، غار و کوه گرفته تا تالاب و جاذبه های تاریخی. از مهمترین جاذبه های لرستان پارک های جنگلی آنست که یکی از زیباترین آنها پارک جنگلی شورآب است که در نزدیکی شهر خرم آباد، در شهرستان چگنی قرار دارد. شوراب قدیمی ترین پارک جنگلی لرستان است که از دیرباز خرم آبادی ها برای گشت و گذار و تفریح در آخر هفته ها و یا تعطیلات به این پارک دل انگیز می روند. در مناسبت هایی مثل آخر هفته ها و سیزده بدر مردم منطقه راهی این پارک سرسبز و خوش آب و هوا می شوند.

آیا به پارک جنگلی شوراب لرستان سفرکرده‌اید؟

استان لرستان که در جنوب غربی ایران واقع شده از قدیمی ترین مناطق این سرزمین است. آب و هوای متنوع،  شرایط جوی متفاوتی را برای قسمت های مختلف این استان رقم زده است. واقع شدن کوه های زاگرس در این منطقه، مناطق جنگلی و طبیعی زیادی را برای این استان رقم زده است. پارک جنگلی شوراب قدیمی ‌ترین پارک جنگلی استان لرستان است که در سطحی حدود ۵۷۰ هکتار در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوره چگنی واقع شده و در سال ۱۳۵۶ طرح آن تهیه و احداث شده است. از شاخص‌ های این پارک جنگلی می ‌توان به نزدیکی آن به مرکز استان لرستان یعنی شهرستان خرم ‌آباد و قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی، توپوگرافی و پوشش جنگلی بکر منطقه، امکانات مناسب نظیر نمازخانه، شبکه راه ‌های دسترسی، شبکه روشنایی، وسایل بازی کودکان، سرویسهای بهداشتی، نهالستان گونه‌ های جنگلی، باغ بذر و ...اشاره نمود.

آیا به پارک جنگلی شوراب لرستان سفرکرده‌اید؟

پارک جنگلی منطقه ای بزرگ و بکر است که می توان آن را ریه های شهر دانست و معمولا به طور طبیعی وجود دارند اما گاهی با توجه به نیاز شهر به منطقه تفریحی، این پارک ها به صورت مصنوعی و دست کاشت نیز به وجود می آیند. محل تشکیل پارک های جنگلی در اطراف سکونتگاه های شهری و روستایی است و در بوستان های جنگلی طبیعی هم از درختانی استفاده می شود که کاملا سازگار با محیط طبیعی منطقه هستند. پارک جنگلی شورآب هر سال گردشگران زیادی را بخصوص در فصل بهار به این منطقه می کشاند تا از آب و هوای معتدل و همینطور تماشای درختان بلوط لذت ببرند. این پارک مملو از درختان خودروی بلوط است که زیبایی خاصی را به چشم اندازهای اطراف داده اند. البته به غیر از بلوط، درختان دیگری نیز هست که زیبایی پارک را دو چندان کرده اند. به مناسبت روز درختکاری درختان زیادی در این پارک کاشته می شود که طبیعت آن را سرسبزتر و جذاب تر می کند.

آیا به پارک جنگلی شوراب لرستان سفرکرده‌اید؟

این پارک در هر فصلی از سال زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را دارد. بیشتر گردشگران آب و هوای بهار و تابستان آنرا بیشتر دوست دارند اما زیبایی های پاییز این پارک را نباید نادیده گرفت. کافیست یکبار در فصل پاییز به این منطقه بروید تا با تماشای تابلوی رنگارنگ درختان، عاشق پاییز این منطقه شوید. پارک جنگلی شورآب نه فقط یکی از زیباترین پارک های لرستان بلکه یکی از بهترین پارک های طبیعی ایران است و در سالیان اخیر با اضافه شدن امکانات، محبوب تر و شلوغ تر از قبل  هم شده است.

مسافران زیادی هر روز از کنار این پارک جنگلی عبور می کنند و برای استراحت چند ساعته به داخل پارک می روند. در سال های اخیر امکاناتی مثل سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی برای پارک در نظر گرفته شده و اوقات فراغت لذتبخشی را برای گردشگران فراهم کرده است. چندی پیش، طرحی مبنی بر دهکده پارک جنگلی شوراب توسط نمایندگان شهر خرم‌ آباد در مجلس مطرح شد که هدف آن ساماندهی پارک و همچنین جذب هر چه بهتر گردشگران بود که در دست اجراست.

آیا به پارک جنگلی شوراب لرستان سفرکرده‌اید؟

مسیر دسترسی

خوشبختانه پارک جنگلی شورآب فاصله چندانی از خرم آباد ندارد و به دلیل قرار داشتن در جاده اصلی، دسترسی راحتی دارد. برای بازدید از این پارک باید به ۲۵ کیلومتری جاده خرم آباد – پل دختر بروید، جاده ای کاملا آسفالت که امکانات رفاهی خوبی دارد. بشیم.

آیا به پارک جنگلی شوراب لرستان سفرکرده‌اید؟

پیشنهاد

جنگل های ایران از مواهب طبیعی ارزشمندی هستند که باید به خوبی از آنها محافظت کنیم:

  • از روشن کردن آتش خودداری کرده و برای گرم کردن غذا از منقل یا پیک نیک استفاده کنیم.
  • دور شاخه درختان طناب نیندازیم.
  • به درختان آسیب نزنیم.
  • با بیل یا بیلچه زمین را تخریب نکنیم.


جاذبه‌های نزدیک

در مسیر بین خرم آباد و پلدختر (مسیر ۱۱۰ کیلومتری) می توانید از جاذبه های دیگر نیز مثل پل تاریخی کلهر، آبشار افرینه، مقبره بابازید، مقبره بابازید، شهر معمولان، رودخانه چولهول، چشم اندازهای ژئوتوریستی معمولان و ملاوی، رودخانه کشان دیدن کنید.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید