۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 55347551

با این حال، برخی از آن چیزهای عجیب و غریب، برخی از حیوانات هستند که به نظر می‌رسد ترکیبی از حیوانات نامرتبط هستند. برای درک بهتر با ما همراه باشید.

عکس عجیب‌ترین حیوانات جهان

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: عجیب‌ترین حیوانات دنیا کدامند؟ همه به یک فیلم علمی تخیلی یا ترسناک فکر می‌کنند که در آن یک هیولای عجیب و غریب وجود دارد. با این حال، برخی از آن چیزهای عجیب و غریب، برخی از حیوانات هستند که به نظر می‌رسد ترکیبی از حیوانات نامرتبط هستند. برای درک بهتر با ما همراه باشید.

۱. آی-آی

عکس عجیب‌ترین حیوانات جهان

یکی از عجیب‌ترین حیوانات آی-آی است که نام آن از مردم مالاگاسی گرفته شده است که یک حیوان ترسناک و جادویی به شمار می‌رود.

این پستاندار کوچک منفرد که در حال حاضر یکی از زشت ترین حیوانات روی زمین است، یکی از غیرمعمول‌ترین حیوانات نیز هست و تنها در ماداگاسکار یافت می‌شود، ۱۴ تا ۱۷ اینچ طول و دمی بلند دارد. بدن آن از موهای بلند و سیمی پوشیده شده است که رنگ آنها از خاکستری تا سیاه با موهای محافظ سفید متمایل به سفید است. صورتش شبیه روباه است، اما دندان‌هایش مثل جوندگان دائما رشد می‌کنند. آی-آی مانند یک خفاش از پژواک استفاده می‌کند و می‌تواند مانند سنجاب با سر از درختان بالا برود. چشمانش گرد، خیره و نارنجی یا خرمایی است. این حیوان همچنین دارای یک انگشت سوم تخصصی است که از آن برای فرورفتن در حفره‌هایی که با دندان‌هایش درست کرده‌اند استفاده می‌کند و دانه‌های آن را بیرون می‌کشد. بومیان آن را شیطانی می‌دانند و در صورت مشاهده آن را می‌کشند و به همین دلیل در خطر انقراض قرار گرفته است.

آی-آی در چند باغ‌وحش در سراسر جهان از جمله باغ‌وحش‌های سینسیناتی و فیلادلفیا و باغ‌وحش بریستول در بریتانیا یافت می‌شوند .

۲. اوکاپی

عکس عجیب‌ترین حیوانات جهان

اوکاپی زبان بسیار درازی دارد و در واقع می‌تواند گوش‌های خود را لیس بزند و به حیوانی بسیار عجیب تبدیل شود.

زرافه است؟ گورخر است؟ آیا این نتیجه دنج شدن بیش از حد زرافه و گورخر است؟ اوکاپی که به نام زرافه گورخر نیز شناخته می‌شود، در واقع یکی از بستگان نزدیک زرافه است اما هیچ گونه هیبریدی نیست. این حیوان عجیب و غریب و جذاب، حدود ۴.۹ فوت قد در شانه و حدود ۸ فوت طول دارد. ماده‌ها کمی بلندتر هستند. گردنش دراز است و کتی براق، قهوه‌ای تیره یا قهوه‌ای متمایل به قرمز و آن نوارهای گورخری روی پاها و قسمت‌های عقبی دارد. اوکاپی‌های نر روی سرشان اوسیکن دارند. این حیوان در خطر انقراض است و به طور طبیعی فقط در جمهوری دموکراتیک کنگو دیده می‌شود.

اوکاپی در معرض خطر انقراض است و هر زمان که در باغ وحش ظاهر می‌شود مورد علاقه است. باغ وحش‌هایی که دارای اوکاپی هستند عبارتند از: باغ وحش برانکس، باغ وحش و آکواریوم کلمبوس، باغ وحش دالاس، باغ وحش پارک بلنک در دموین و باغ وحش سنت لوئیس.

کوسه مگاموت

عکس عجیب‌ترین حیوانات جهان

یکی از عجیب‌ترین حیوانات دریا،کوسه مگامو ، نام خود را از دهان وان مانند آن گرفته است.

این کوسه با دهانی به اندازه وان، ترسناک به نظر می‌رسد، اما تغذیه کننده از پلانکتون‌های صلح آمیزی است که بسیار شبیه کوسه های وال و وال است . این گونه که تنها در سال ۱۹۷۶ کشف شد، گونه‌ای گریزان است که در اعماق آب‌های گرمتر تمام اقیانوس‌های جهان زندگی می‌کند. برخلاف سایر کوسه‌ها، شناگر قهرمانی نیست، بدنی نرم دارد و به نظر می‌رسد حداقل انرژی را برای حفظ حرکت خود اعمال می‌کند. شکمی سفید دارد و در قسمت بالای آن قهوه‌ای، آبی تیره یا خاکستری است. همچنین لب‌های عجیب و برجسته‌ای دارد. دهان مگا می‌تواند بیش از ۴ فوت عرض داشته باشد و ۵۰ ردیف دندان کوچک در فک بالا و ۷۵ ردیف در فک پایین دارد. این کوسه می‌تواند تا ۱۸ فوت رشد کند و بیش از ۲ تن وزن داشته باشد. وضعیت حفاظتی آن کمترین نگرانی است، اما باز هم، دانشمندان واقعا نمی‌دانند چند کوسه مگا وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید