سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو به دنبال پایان جنگ در اوکراین در آینده ای نزدیک است.

وعده مقام روس برای پایان به جنگ در اوکراین در آینده‌ای نزدیک
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو به دنبال پایان جنگ در اوکراین در آینده ای نزدیک است.

آنتونوف روز شنبه به وقت محلی در گفتگو با نشریه "نیوز ویک" آمریکا توضیح داد: روسیه تمام تلاش خود را برای به پایان رساندن سریع درگیری از طریق مذاکره، احیای صلح در دونباس و بازگشت همه مردم اوکراین به زندگی مسالمت آمیز انجام می دهد.

سفیر روسیه در واشنگتن در این گفتگو همچنین اظهار داشت: عملیات ویژه در اوکراین نتیجه عدم تمایل رژیم کی یف به توقف نسل کشی روس ها از طریق اجرای تعهدات بین المللی خود است.

وی افزود که همچنین تلاش کشورهای عضو ناتو برای ورود به اوکراین و استقرار در این کشور جهت مقابله با روسیه نیز کاملا مشخص است.

آنتونوف استدلال کرد که این "شور ملی گرایانه و احساسات بدخواهانه رژیم کی یف" بود که منجر به مرگ توافقات آتش بس مینسک شد زیرا اوکراین "مسیر نظامی سازی سریع" را با کمک غرب انتخاب کرد.

سفیر روسیه در واشنگتن ادامه داد کشورهای عضو ناتو ماجراجویی نظامی در اوکراین را آغاز کرده‌اند. این کشور مملو از تسلیحات غربی شد.

وی افزود در حالی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از برنامه های کی‌یف برای دستیابی به سلاح هسته ای خبر داد که نه تنها کشورهای همسایه، بلکه کل جهان را نیز تهدید می کرد.

"نیوز ویک" نوشت: اوکراین بارها اعلام کرده است که به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست. اما چند روز پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین زلنسکی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ وضعیت غیرهسته ای اوکراین را زیر سوال برده بود.

سفیر روسیه افزود عملیات ویژه کشورش در اوکراین با هدف مقابله با نظامی سازی اوکراین و همچنین نابودی افکار نازی انجام شد تا تهدید نظامی غرب علیه روسیه کاهش یابد.

وی اضافه کرد از اهداف دیگر این عملیات ویژه، پایان نسل کشی از سوی کی یف و اطمینان از عدم دستیابی اوکراین به سلاح هسته ای و حفظ وضعیت خنثی اتمی این کشور است.

آنتونف همچنین تاکید کرد اشغال اوکراین هدف این عملیات نظامی نیست.

سفیر روسیه با اشاره به ارسال گسترده سلاح به اوکراین از سوی غرب گفت: کشورهای غربی به صورت مستقیم در تحولات کنونی نقش دارند و همانطور که به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهند، باعث خونریزی بیشتر می شوند.
وی تصریح کرد هشدار می دهیم که چنین اقداماتی خطرناک و تحریک آمیز هستند و می توانند روسیه و آمریکا را به جنگ مستقیم سوق دهند.

آنتونوف همچنین ادعاهای روسیه علیه آمریکا مبنی بر مشارکت پنتاگون در تحقیقات غیرقانونی بیولوژیکی در اوکراین در نتیجه یک توافق مشترک سال ۲۰۰۵ با اوکراین را تکرار کرد.

وی پرسید: مسایل سلامتی به پنتاگون چه ربطی دارد؟ چرا آزمایشگاه های بیولوژیکی در امتداد مرزهای روسیه و هزاران کیلومتر دورتر از آمریکا ایجاد شدند؟

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید