به گفته کارشناسان بورس نیاز به استراحت دارد و این روند نزولی و اصلاحی طبیعی و ادامه‌دار است.

پیش‌بینی بورس برای فردا یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / بورس نزولی می‌شود؟

به گزارش  سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز همانند چهارشنبه روند نزولی به خود گرفت. در نهایت به سطح یک میلیون و ۴۵۸ هزار واحدی ایستاد.

به گفته کارشناسان بورس تا پایان هفته روند اصلاحی را پشت سر می‌گذارد.

مشکل بورس چیست؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: وضعیت بورس فردا به معاملات سهام خودوریی بستگی دارد. اگر این گروه صف فروش شود، احتمالا شاخص منفی می‌شود. بازار سرمایه زمانی به تعادل می‌رسد که مسیر صنعت خودور از معاملات جدا شود.

وی ادامه می‌دهد: صنعت خودرو، تحلیل‌پذیر نیست. با توجه به زیان انباشته این گروه، به نظر نمی‌رسد که خودوریی‌ها طی سه سال آینده به سوددهی برسند. تنها جریان نقدینگی است که این صنعت را با بازدهی بالاتر از بازار مواجه کرده است.

وی با اشاره به نزول دو روز بازار توضیح می‌دهد: واگذاری سهام ساپیا و ایران خودرو به صورت بلوکی مطرح شد که این موضوع طی دو روز اخیر بازار سرمایه را نزولی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: بازار در انتظار تعیین و تکلیف برجام است. اگر برجام احیا شود بازار وضعیت خوبی را پشت سرمی‌گذارد. با توجه به وضعیت مجامع و انتشار صورت مالی شرکت‌ها احتمالا بازدهی بورس نسبت به بازارهای موازی بیشتر باشد.

اشتیاقی در نهایت می‌گوید: هر چقدر احیای برجام زمان‌بر باشد، بازار در نقاط تعادلی مورد معامله قرار می‌گیرد. اگر قیمت‌های جهانی در همین سطوح بماند بازار هم در همین سطوح باقی می‌ماند. اما انتظار رشد بورس طی سال جاری وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی کرمیان IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    قبل ازاین تحلیل یک نگاهی به نمادخگستر می انداختی . این بازارقابل تحلیل وپیش بینی نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید