روسیه اعلام کرد که تحقیقات جنایی را درباره اتهامات مطرح شده از سوی یک سرباز روسی مبنی بر ضرب و شتم وی و تهدید به مرگ حین حبس به عنوان اسیر جنگی در اوکراین آغاز کرده است.

روسیه علیه اوکراین پرونده‌های کیفری باز کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که این مرد با نام اختصاری E پس از درگیری دوم مارس در اوکراین ضمن اینکه به شدت مجروح بوده، دستگیر می‌شود. این سرباز در پی تبادل زندانیان در اول آوریل ۲۰۲۲ به روسیه برگشت.

کمیته مذکور همچنین اعلام کرد، در این بازه زمانی وی بارها توسط ارتش و مردمی که صورتشان را پوشانده بودند، مورد بازجویی قرار گرفت و بارها با مشت، آجر و اسلحه او را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

این کمیته همچنین در وبسایت خود اشاره‌ای به شواهد و مدارک در این باره نکرده است.

اوکراین نیز گفته که تمامی اطلاعات در ارتباط با رفتار با زندانیان جنگی را بررسی کرده و به تحقیقات درباره نقض قوانین مربوط به زندانیان جنگی می‌پردازد و اقدامات حقوقی لازم را انجام می‌دهد.

کمیته تحقیقات روسیه همچنین اعلام کرده که رفتار با این سرباز ناقض کنوانسیون ژنو است که سوء استفاده از اسیران جنگی را ممنوع می‌کند.

این کمیته همچنین یک پرونده جنایی علیه افراد ناشناس باز کرده و مشخص نیست که چگونه قصد دارد افراد درگیر را رصد کند یا آنها را پاسخگو بداند.

این پرونده پس از محکومیت گسترده بین‌المللی روسیه به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و پس از آن مطرح شده که شواهدی به دست آمد مبنی بر اینکه غیرنظامیان اوکراینی در بوچا از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و برخی در یک گور دسته جمعی در این شهر دفن شدند.

کی‌یف دولت مسکو را به دست داشتن در جنایت‌های جنگی و نسل کشی متهم کرده است. مسکو اما می‌گوید شواهد منتشر شده از رویدادهای بوچا "جعلی" است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید