بانک آمریکا (BofA) هشدار داد که تصویر آینده اقتصاد کلان به سرعت در حال تیره و تار شدن است و این امر می تواند اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق دهد.

 شوک رکود اقتصادی در راه است
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، بانک آمریکا (BofA) هشدار داد که تصویر آینده اقتصاد کلان به سرعت در حال تیره و تار شدن است و این امر می تواند اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق دهد.

به گزارش راشاتودی، بانک آمریکا (BofA) روز جمعه هشدار داد که تصویر آینده اقتصاد کلان به سرعت در حال تیره و تار شدن است و این امر می تواند اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق دهد چرا که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) سیاست های پولی خود را برای مهار تورم فزاینده سخت تر کرده است.

مایکل هارتنت، استراتژیست ارشد بخش سرمایه گذاری در بانک آمریکا، در یادداشت هفتگی به مشتریان که توسط رویترز مشاهده شد، نوشت: شوک تورم بدتر می شود، شوک نرخ ها تازه شروع شده است، شوک رکود در راه است.

وی افزود که در عین حال، پول نقد، کالاها و ارزهای دیجیتال می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به اوراق قرضه و سهام داشته باشند.

اوایل این هفته، جیمی دیمون، مدیر اجرایی بانک جی‌پی مورگان، در نامه سالانه خود به سهامداران گفت که مشکلات ناشی از تورم در آمریکا به همراه درگیری نظامی در اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه ممکن است "خطرات پیش رو" را به طور چشمگیری برای ایالات متحده افزایش دهد. وی نسبت به پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای اقتصاد این کشور هشدار داد.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو برنامه خود را برای کاهش ترازنامه خود ارائه کرد، در حالی که در مورد سرعت افزایش نرخ بهره در آینده نیز بحث کرد، چرا که این بانک با تورمی مواجه است که به بالاترین رقم خود در چهار دهه اخیر رسیده است.

سرمایه گذاران انتظار دارند که این تنظیم کننده مقررات بانکی در آمریکا در نشست بعدی خود در اوایل ماه مه، نرخ بهره اصلی خود را 50 واحد (نیم درصد) افزایش دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید