خطر سرخک در افرادی که سوءتغذیه و کمبود ویتامین دارند، خیلی جدی‌تر از سایرین است و عوارض طولانی مدت دارد و غیر از مرگ می‌تواند منجر به سینه‌پهلوی شدید، عفونت مغزی و نابینایی شود و در گروه سنی بالا نیز در صورتی که ایمن نباشند، عوارض جدی خواهد داشت.

با عوارض خطرناک ابتلا به بیماری سرخک آشنا شوید

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، نسبت به افزایش موارد بیماری سرخک در کشور هشدار داد.

سید محسن زهرایی در خصوص بیماری سرخک گفت: این بیماری در میان کودکان خطرناک است و در جریان همه‌گیری‌ها می‌تواند یک تا پنج درصد مرگ ایجاد کند. متأسفانه در طی سه سال اخیر آمار مرگ و میر ناشی از سرخک در دنیا افزایش یافته و سالانه ۲۰۰ هزار مرگ ناشی از سرخک ثبت می‌شود به همین دلیل می‌توان گفت که این بیماری به خصوص در میان کودکان بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: خطر سرخک در افرادی که سوءتغذیه و کمبود ویتامین دارند، خیلی جدی‌تر از سایرین است و عوارض طولانی مدت دارد و غیر از مرگ می‌تواند منجر به سینه‌پهلوی شدید، عفونت مغزی و نابینایی شود و در گروه سنی بالا نیز در صورتی که ایمن نباشند، عوارض جدی خواهد داشت.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال که چنانچه کودکان واکسن نزده باشند، چه اقداماتی باید انجام شود، گفت: به خانواده‌ها با سه هدف هشدار می‌دهیم به دلیل اینکه به واکسیناسیون کودکان خود اهمیت دهند و چنانچه واکسیناسیون به طور کامل انجام شده، نگران نباشند. اگر کامل نیست سریع‌تر نسبت به تکمیل آن اقدام کنند. توصیه دوم به جامعه پزشکی است و باید متوجه باشند که بیماری سرخک از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شود و در حال حاضر بر اساس گزارش‌های رسیده در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان و یزد مواردی مشاهده شده به همین دلیل جامعه پزشکی باید حواسشان باشد اگر مورد مشکوکی در این خصوص دیدند، برای جلوگیری از انتشار بیماری به مراکز بهداشتی اطلاع دهند و مورد آخر آنکه کارکنان بهداشتی توجه کامل نسبت به این بیماری داشته باشند تا سریع بتوانند رصد و پیگیری کنند و جلوی انتشار آن را بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید