در بخشی از بیانیه ارتش به مناسبت بیست و سومین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی آمده است: در منش جهادی شهید صیاد شیرازی و مکتب عارفانه او، تکلیف سربازی زمانی تبدیل به ارزش می‌شود که با نگاه دینی و معرفت ولایی ممزوج باشد و رنگ الهی بگیرد و رزمنده، خود را مِن اللهِ الی الله بیابد.

ارتش به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی بیانیه داد

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی ارتش، متن بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

اقتدار و بالندگی روزافزاون نظام جمهوری اسلامی ایران، مرهون ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های بزرگانی است که نهال انقلاب را با خون پاک خود آبیاری کردند و با خشم مقدسشان دست و نگاه ‌طمع‌ورز بیگانگان را از این آب و خاک مقدس قطع کردند. ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهد پرورش چنین دلاوران سربلندی است که همچون شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، مراتب والای ایمان، عرفان و ولایتمداری را با جهاد و نبوغ نظامی به اوج رسانده و فخر سربازی دین و میهن اسلامی شده‌اند.

سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، در نگاه ملت بزرگ ایران، الگوی اخلاص و مدیریت جهادی و  میدان دار وحدت و همدلی است و در شمار دلبستگان صدیق ساحت ولایت و یاران انقلابی امام امت(رحمت‌الله علیه) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران سربلند اسلامی شناخته می‌شود.

در منش جهادی شهید صیاد شیرازی و مکتب عارفانه او، تکلیف سربازی زمانی تبدیل به ارزش می‌شود که با نگاه دینی و معرفت ولایی ممزوج باشد و رنگ الهی بگیرد و رزمنده، خود را مِن اللهِ الی الله بیابد.
چنین است که او و یارانش، بارها و بارها جان را در میدان خطر، پیشکش دین متعالی و ملت بزرگوار می‌کنند و هر بار به مشیت الهی، نور صیاد باقی می‌ماند و برای مدتی طولانی‌تر مسیر سربازی صادقانه را نورباران می‌کند. شهید صیاد شیرازی، توانمندی و کسب دانش نظامی را با رفتار دینی و کسب معارف اسلام ناب، راهگشا می‌داند؛ چنان که امروز «منش نظامی» به تأسی از رفتار معرفی شده از سوی او برای جویندگان و پویندگان سربازی نظام و مردم راهگشا می‌شود. در پاکسازی مناطق غرب کشور از وجود اشرار و ضدانقلاب و در دفاع مقدس، می‌درخشد؛ منادی وحدت ارتش و سپاه می‌شود و با این تدبیرو  ترکیب مقدس، عملیات‌های پیروزمند مشترک دفاع مقدس در حوزه های طرحریزی، فرماندهی و اجرا به ثمر می نشیند . او درحیات و پس از عروجش  امیرِ محبوبِ امام(ره) و امت است. صیاد دلها با اعتماد ولی و فرمانده خود ضمن نمایندگی در شورای عالی دفاع به جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح می‌رسد. سرانجام اشتیاق شهادت او با بغض شقی‌ترین دشمنان اسلام رقم می خورد و توسط منافقین کوردل و ایادی استکبار ناجوانمردانه به شهادت می رسد.

امروز راه سپهبدهای اخلاص، صیاد دل‍ها، علی صیاد شیرازی، حاج قاسم سلیمانی و محمد ولی قرنی، نصب‌العین جوانان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که شکوه نظامی را با رفتار خاضعانه و مردم داری آراسته و در هر صحنه‌ای مشتاقانه  یاری رسان ملت عزیز در صحنه های مختلفند.

سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی، یادآور و وعده‌گاه تجدید پیمان رزمندگان مخلص ارتش اسلام و سربازان فداکار دین و قرآن با رهبر معظم انقلاب و امت حزب‌الله است. ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت سالروز شهادت آن امیر سرافراز به فرمانده معظم کل قوا و امت حزب الله، و بزرگداشت مقام آن سرباز صدیق و مجاهدت‌های سپهبدهای اخلاق و اخلاص، همه آحاد ملت انقلابی را به تبیین و ترویج گفتمان شهیدان و حماسه‌آفرینان میادین حماسه و ایثار و انتقال این فرهنگ ارزشی و امید آفرین به آیندگان،  دعوت می کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید