بیش از یک ماه است که اعتراض‌های خیابانی بی‌وقفه، شرایط اضطراری و همچنین ممنوعیت تردد در سریلانکا ادامه دارد.

مخالفان، دولت سریلانکا را به رای عدم اعتماد تهدید کردند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه خبری «سی ان ای» نوشت: با هشدار رهبران اصناف لباس،چای و دیگر صنایع سریلانکا درباره کاهش ۲۰ تا۳۰ درصدی صادرات این کشور، حزب اصلی مخالف دولت سریلانکا از دولت خواست اقدامی موثر برای حل بحران اقتصادی انجام دهد وگرنه با رای عدم اعتماد پارلمان مواجه می شود. 

سریلانکا با وام های بسیار سنگین، با مشکل نقدینگی برای پرداخت واردات مواجه شده که منجر به کمبود سوخت، برق، مواد غذایی و دارو شده است. از سوی دیگر بیش از یک ماه است که اعتراض های خیابانی بی وقفه، شرایط اضطراری و همچنین ممنوعیت تردد در این کشور انجام شده است. 

«گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهوری این کشور دولت خود را تنها با تعدادی از وزیران که پس از استعفای کل کابینه هفته گذشته باقی ماندند اداره می کند. این در حالی است که مخالفان دولت و حتی برخی از متحدانش درخواست یکپارچگی و اتحاد دولت برای مواجهه با بدترین بحران کشور در دهه های گذشته را رد کردند.

برپایه این گزارش دستکم، ۴۱ نماینده پارلمان از ائتلاف حاکم خارج و مستقل شده اند. با این وجود دولت  می گوید هنوز اکثریت پارلمان را در دست دارد. 

بدین ترتیب دستکم ده ها اتحادیه به نمایندگی از صنایعی که در مجموع یک پنجم جمعیت ۲۲ میلیونی این کشور را در استخدام دارند، دولت را ترغیب کردند تا فورا به دنبال دریافت کمک مالی از صندوق پول بین الملل، بانک جهانی و بانک توسعه آسیا باشد. 

از سوی دیگر «گوتابایا راجاپاکسا» در تلاش برای پیدا کردن وزیر جدید دارایی  است تا این ماه مذاکرات با صندوق پول بین الملل را  به منظور وام اضطراری آغاز کند. «علی صبری»  وزیر دارایی سه شنبه گذشته از دولت استعفا کرد. 

براساس این گزارش، دولت سریلانکا خطوط اعتباری و مبادله ارزی میلیاردها دلار از هند و چین را حفظ کرده است اما رهبران صنایع معتقدند دولت باید کارهای بیشتری انجام دهد و رئیس بانک مرکزی را ترغیب کردند تا مذاکرات را به سرعت آغاز کند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید