نخست‌وزیر اسلواکی گفت: اسلواکی سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ خود را بر اساس درخواست اوکراین برای کمک به توانایی دفاعی‌اش در مقابل حمله روسیه، به کی‌یف تحویل داده است.

ارسال سامانه اس - ۳۰۰ اسلواکی به اوکراین

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یک روز پس از آن که آمریکا اعلام کرد بیش از ۳۰ کشور در حال افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف هستند، مقامات اسلواکی اعلام کردند که این کشور سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ خود را به اوکراین فرستاده است.

اوکراین مکررا از کشورهای غربی خواستار تسلیحات دفاع هوایی و تجهیزات نظامی زمینی سنگین شده است.

ادوارد هگر، نخست‌وزیر اسلواکی در بیانیه‌ای گفت: تایید می‌کنم که اسلواکی سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ خود را بر اساس درخواست اوکراین برای کمک به توانایی دفاعی‌اش در مقابل حمله روسیه، به کی‌یف تحویل داده است.

سامانه اس-۳۰۰ ساخت شوروی بوده و پس از تجزیه چکسلواکی در سال ۱۹۹۳، در اختیار اسلواکی قرار گرفت.

این نخستین مورد از ارسال سامانه دفاع هوایی به اوکراین از آغاز حمله روسیه به این کشور است.

در ماه مارس، آلمان و هلند، سه آتشبار سامانه دفاع هوایی پاتریوت را در اختیار اسلواکی قرار دادند، اما اسلواکی اعلام کرد که از سامانه‌های جدید در کنار سامانه اس-۳۰۰ خود استفاده می‌کند و تنها زمانی اس-۳۰۰ را به اوکراین می‌دهد که جایگزینی برای آن داشته باشد.

اسلواکی سامانه اس - ۳۰۰ خود را در اختیار اوکراین قرار داد

سامانه پاتریوت هلند

اکنون هگر اعلام کرده است که ناتو و متحدانش قرار است جای خالی این سامانه را در دفاع هوایی اسلواکی پر کنند. وزیر دفاع این کشور نیز متعاقبا اعلام کرد که اسلواکی چهارمین سامانه موشکی پاتریوت را در روزهای آتی از آمریکا دریافت خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: همزمان با تغییر موقعیت نیروهای روسیه برای آغاز فاز جدید این جنگ، به دولت خود دستور داده‌ام تا همچنان از هیچ تلاشی برای همذات‌پنداری با ارتش اوکراین و فراهم کردن تسلیحات پیشرفته‌ای که برای دفاع از کشور خود نیاز دارند، دریغ نکنند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت: این (محموله اعزامی به اسلواکی) تکمیل‌کننده رزم‌گروه چندملیتی ناتو در شرق اسلواکی است که (در حال حاضر) شامل سامانه‌های دفاعی آلمان و هلند است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید