شب گذشته، در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که با حضور استاندار تهران در استانداری تهران برگزار شد بر عدم برگزاری مسابقات ورزشی و ورزش در فضاهای باز تاکید شد.

کیفیت هوای تهران در شرایط «خطرناک» است / تبعات تنفس ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، با توجه به شرایط نامناسب هوای تهران و کاهش چشمگیر کیفیت آن، توصیه می‌شود که امروز (۲۰ فروردین) در تهران مسابقات ورزشی برگزار نشود و افراد از انجام ورزش در فضای باز پرهیز کنند.

در پی اعلام اداره کل هواشناسی تهران مبنی بر وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید همراه با خیزش موقت گرد و خاک در بعضی ساعات به‌ویژه در نیمه جنوبی استان، کیفیت هوای تهران افت چشمگیری پیدا کرد، به‌گونه‌ای که بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در شرایط «خطرناک» قرار گرفت و آلاینده شاخص نیز ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون گزارش شد.

از تبعات تنفس ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون به بیماری‌های قلبی و ریوی، کاهش سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها، از بین رفتن بافت‌های ریه، آسم کودکان، مرگ و میر زود رس و سرطان می‌توان اشاره کرد.

با این وجود شب گذشته، در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که با حضور استاندار تهران در استانداری تهران برگزار شد بر عدم برگزاری مسابقات ورزشی و ورزش در فضاهای باز تاکید شد.

بر این اساس به افراد توصیه می‌شود که در فضای باز از انجام ورزش پرهیز کنند و اگر قصد انجام تمرین ورزش و فعالیت بدنی دارند در منزل این مساله را مدنظر قرار دهند. همچنین در صورتی که قرار است امروز مسابقه ورزشی برگزار شود بهتر است در راستای لغو آن و برگزاری آن در موعد زمانی دیگری اقدام کرد تا سلامت ورزشکاران با خطر مواجه نشود.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید