حذف ارز ترجیحی شرکت‌های دارویی را با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه می‌کند. کارشناسان نیز می‌گویند سهام دارویی مدتی اصلاحی و سپس روند صعودی به خود می‌گیرد.

۴ سیگنال مهم برای بورسی‌ها امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / بورس روند اصلاحی می‌گیرد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس هفته گذشته رشد حدود دو درصدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بورس روند اصلاحی به خود بگیرد.

ارزش کل معاملات بورس با افزایش ۲۳.۲۱ درصدی نسبت به هفته قبل به ۲۹ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان رسید.

در هفته‌ای شاخص کل بورس با ۲.۲۱ درصد افزایش به میزان ۳۱ هزار و ۶۳۷ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۴۳۲ هزار به یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با افزایش حدود ۳.۱۳ درصدی مواجه شد و به میزان ۱۱ هزار و ۴۴۴ واحد تغییر داشت. این شاخص از محدوده ۳۶۵ هزار و ۹۰۴ واحد به ۳۷۷ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.

اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: خرید سهام ایران خودرو و سایپا توسط شرکت‌های زیر مجموعه این دو شرکت و با پول خود این شرکت‌ها غیرقانونی است. برخی از شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو و سایپا، با هزینه خود این دو خودروساز، سهام آن‌ها را می‌خرند که این موارد جزو بی نظمی آن‌ها به شمار می‌آید که دولت به این موضوع ورود کرده است.

این موضوع میزان نقدینگی ورودی به سهام خوردویی را تغییر دهد.

رئیس جمهور گفت: اوایل امسال حذف ارز ترجیحی به نحوی اتفاق خواهد افتاد که شوکی به اقتصاد کشور وارد نشود.

حذف ارز ترجیحی شرکت‌های دارویی را با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه می‌کند. کارشناسان نیز می‌گویند سهام دارویی مدتی اصلاحی و سپس روند صعودی به خود می‌گیرد.

روزنامه نیوایندین اکسپرس نوشت: منابع آگاه می‌گویند که ایران می‌خواهد به‌زودی یک نرخ مبادله و ارزش‌گذاری بین ریال و طلا ایجاد کند. این موضوع باعث تشویق روی آوردن مشتریان نفت و گاز این کشور به استفاده از ریال یا طلا شود. این تصمیم ایران می‌تواند ضربه دیگری به دلار آمریکا باشد.

کارشناسان می‌گویند این موضوع به صورت غیر مستقیم روی بورس تاثیر دارد. می‌تواند بازار سرمایه را در بلند مدت صعودی کند.

عرضه بلوکی جدید در بورس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد واگذاری سهام بلوکی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: پیش‌بینی می‌شود برای هر یک از باشگاه‌ها یک یا دو بلوک ۱۷ تا ۲۰ درصدی به صورت مزایده و از طریق بورس عرضه شود.

وی ادامه می‌دهد: کسانی که پیشنهاد عرضه سهام دارند و شرکت‌هایی که خریدار بلوک سهامدار هستند، می‌توانند به سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کنند و ظرف یکی دو ماه آینده پیشنهادها بررسی می‌شود و بعد از سنجش اهلیت خریداران، چون این شرکت‌ها بورسی شده‌اند، مزایده بلوکی از طریق بورس انجام خواهد شد و قرار است تا پایان شهریور سال جاری حجم سهام دولت در هر یک از این دو باشگاه زیر ۵۰ درصد شود.

به گفته کارشناسان عرضه بلوکی سهام استقلال و پرسپولیس می‌تواند نقدینگی جدید به بورس وارد کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید