ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره‌های پوشیده از خزه وجه تسمیه باران کوه است.گیاهان دارویی جنگلی، گونه گیاهی زرد رنگ فیل گوش که شبیه گوش فیل هستند از ویژگی‌های گیاهی این منطقه است.

آبشار باران کوه مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، در میان آبشارهای استان گلستان، آبشار باران کوه یکی از زیباترین مکان‌های استان گلستان است که به علت مسیر طولانی پیاده روی و دسترسی سخت تر همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. این منطقه با وجود ریزش مداوم قطرات آب و صخره‌های سبز خزه ای یکی از مناظر جالب استان گلستان است. این آبشار از زیباترین آبشارهای ایران است.

آبشار باران کوه مقصدی مناسب برای گردشگری

جذابیت های مختلف طبیعی از جمله آبشارها و چشمه سارهای فراوان باعث شده که  استان گلستان به سرزمین آبشارها شناخته شود. شیب تند رشته کوه های البرز در گلستان که خود سرچشمه رودهای فراوانی می باشد؛ آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری به وجود می آورد که ‌از نواحی مختلف سرازیر و جلوه های زییایی را ایجاد می کند.

آبشارهای شیرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه و زیارت از جمله آبشارهای زیبا و معروف اند که در جای جای این استان پراکنده هستند.
در میان آبشارهای استان گلستان، باران کوه یکی از زیبا ترین مکان های استان گلستان است که به علت مسیر طولانی پیاده روی و دسترسی سخت تر همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

آبشار باران کوه مقصدی مناسب برای گردشگری

آبشار باران کوه گرگان در موقعیت جغرافیایی E۵۴۲۱۴۴  N۳۶۴۲۰۲ در استان گلستان واقع است. این آبشار که یکی از زیباترین آبشارهای استان است، درحدود ۱۸ ‎کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان و در حاشیه رودخانه شصت کلاه واقع شده است. این منطقه با وجود ریزش مداوم قطرات آب و صخره‌ های سبز یکی از مناظر جالب استان گلستان است. ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره‌ های پوشیده از خزه وجه تسمیه باران کوه است.

در هنگام غروب جوشش ابرها و رنگ زیبای خورشید در این لحظات هم چون آتش در این نقطه به چشم می خورد و به همین دلیل به این مکان چگل آتشان می گویند. وجود چشمه های فراوان و وسعت دشت این دهکده را در کنار گل ها و گیاهان دارویی جنگلی و کوهستانی زیبایی خاصی به این مکان می دهد. گروه های محلی و کوهنوردی می توانند از محور روستای شموشک به جهان نما پس از پیمودن حدود ۲ ساعت از مسیر زیبا و بکر جنگلی به این دشت پهناور برسند. این منطقه با وجود ریزش مداوم قطرات آب و صخره های سبز یکی از مناظر زیبای استان گلستان است.

آبشار باران کوه مقصدی مناسب برای گردشگری

پیاده روی در در جنگلی که هنوز دست بشر به آن نرسیده و تقریبا دست نخورده مانده برای همه رضایت بخش است. تنه های درختی که قطرش به یک متر می رسد، تار عنکبوت روی گونه های درختی، گونه گیاهی زرد رنگ فیل گوش که شبیه فیل است و... همه از زیباییهای این خطه از بهشت ایران است. هوای مطبوع جنگل با تشعشع خورشید که از لا به لای درخت ها روی زمین سر خورده است هم از دیگر زیبایی های مسیر است.

صخره‌ های سبز در این منطقه شبیه چترهای زیبایی است که از یک طرف به کوه چسبیده و از سوی دیگر آویزان هستند. می گویند آبی که منشا این همه زیبایی در باران کوه است از دل غار ها و چشمه‌ ها تامین می‌ شود، غارهای باران کوه کوچک، باریک، دراز بوده و تعداد آن زیاد است و آبی که از آن ها روی زمین می‌ ریزد تمیز و زلال بوده و حتی می‌ تواند قابل شرب باشد.

چنین مکان هایی هر فصل سال زیبایی خودش را دارد. زمستان به دلیل این که آب جاری از باران کوه یخ می بندد و تشکیل قندیل را می دهد زیبایی مضاعفی دارد.

آبشار باران کوه مقصدی مناسب برای گردشگری

مسیر دسترسی

"باران کوه" در ارتفاعات جنگل "شصت کلا" واقع است. مسیر آبشار باران کوه تا اولین رودخانه را می شود با ماشین رفت. هر چند جاده خاکی و ناهموار است؛ اما بهتر است این مسیر را با ماشین طی کنیم؛ چرا که بعد از رودخانه چیزی در حدود دو و نیم الی سه ساعت پیاده روی دارد. همین پیاده روی طولانی و دور بودن مسیر باعث می شود خیلی ها نتوانند از این آبشار دیدن کنند.
اما مسیر تقریبا بکر و دست نخورده باران کوه آنقدر جذابیت دارد که متوجه خستگی پاها و تاول های احتمالی آن ها نشوید.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید