این تنگ دارای آب و هوای سردسیری و بسیار سر سبز است که درختان گردو،انگور،انار, بلوط و بنه آنرا با سایه‌های خود به مکانی دلنشین بدل کرده‌اند.

آیا به تنگ گجستان فارس سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، تنگ گجستان تفرجگاه بی نظیر شهرستان رستم در استان فارس بشمار میرود. سرچشمه تنگ گجستان در بخش سورنا در پشت‌ کوه شهرستان رستم واقع شده و از زیباترین مناطق گردشگری استان است. این منطقه دارای چشمه سارها و جنگل‌های طبیعی و آثار تاریخی با مناظری چشم نواز می باشد.

آیا به تنگ گجستان فارس سفر کرده‌اید؟

تنگ گجستان درشهرستان رستم و حد فاصل بین روستای پهون جلیل و روستای امیرایوب قرار دارد که دارای چشمه و رودخانه بسیار خنک و باصفا بوده و تفرجگاهی بسیار دلنشین برای علاقمندان به طبیعت محسوب میشود.این تنگ دارای آب و هوای سردسیری و بسیار سر سبز است که درختان گردو،انگور،انار, بلوط و بنه آنرا با سایه های خود به مکانی دلنشین بدل کرده اند و چشمه‌ های متعددی که از دل زمین می‌ جوشد با آبی خنک و گوارا، این منطقه را به بهشتی برای گردشگران تبدیل کرده است.

آیا به تنگ گجستان فارس سفر کرده‌اید؟

مسیر این منطقه دارای درختان بلوط، بنه و کیکم بوده و دره‌ های عمیق و کوه ‌های بلند و استوار زاگرس جنوبی که آنرا احاطه کرده اند، بر زیبایی مسیر افزوده است از دیگر زیباییهای این منطقه درختان عظیم الجثه سپیدار است که در کنار رودخانه ای که از چند صد متری پا کوه سرچشمه می ‌گیرد روئیده اند. در زمستان بارش برف و باران بر طراوت آب و هوای این منطقه می افزاید.

در نزدیکی چشمه سارها روستایی با تلفیق معماری سنتی و جدید پذیرای گردشگران است. آب مصرفی این روستا و روستاهای پایین دست از چشمه سارهای تنگ گجستان تأمین می ‌شود.

لازم است یادآوری کنیم که تنگه گجستان محلی است که در سال ۱۳۴۲ خورشیدی عشایر ممسنی و بویراحمد قوای نظامی پهلوی را شکست دادند.

سرچشمه گجستان هر سال هزاران نفر را در فصول مختلف به خود می کشاند.

آیا به تنگ گجستان فارس سفر کرده‌اید؟

مسیر دسترسی

تنگ گجستان در منطقه پشتکوه رستم قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید از روستای کوپن به سمت شمال حدود ۴۰ کیلومتر مسیر آسفالت را طی کرد. این جاذبه طبیعی در حدود ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر مصیری قرار دارد.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید