۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 55347242

وجه تمثیل روستای گرنهله، نهر همان سرابی است که در این روستا است و درختان این روستا، اکثرا درخت گز بوده اند، به همین دلیل آن را گزنهله نامیده‌اند.

از سراب گزنهله چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، در شهرستان سنقر جاذبه های طبیعی متعددی وجود دارد که بعنوان مراکز تفریح و تفرّج از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار هستند. سراب گزنهله در روستایی به همین نام یکی از پنجاه منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه می باشد. محورهای گردشگری، جاذبه های کوهستانی، پوشش گیاهی و طبیعی، ارتفاعات زیبا و مسیر کوهنوردی از ویژگی های بارز منطقه نمونه گردشگری سراب گزنهله است.

از سراب گزنهله چه می‌دانید؟

روستای گزنهله، یکی از روستاهای شهرستان سنقر، واقع در استان کرمانشاه می باشد. درختان، کوهستان، مراتع و چشمه، همسایه روستای گزنهله می باشد. روستای گزنهله را با سراب زیبایی که دارد می شناسند. سرچشمه سراب گزنهله در روستایی تازه آباد روبروی روستای گزنهله قرار دارد که از دل کوهستانهای آن سرازیر می شود و سپس به روستاهای پایین دست جریان می یابد. چنارستان این روستا، علاوه بر اینکه زیبایی خاصی دارد جایگاه بیش از صد لانه کلاغ می باشد. قابلیت کوهنوردی، کایت سواری، برگزاری تورهای علمی، انجام تورهای موتور سواری و دوچرخه سواری کوهستان، وجود باغات میوه، وجود چشمه های آب و جویبارهای روان در منطقه، تنوع پوشش گیاهی و نزدیکی به شهرستان سنقر تنها بخشی از مزیت ها، فرصت ها و قابلیت های منطقه نمونه گردشگری سراب گزنهله است.

از سراب گزنهله چه می‌دانید؟

موقعیت مکانی

کرمانشاه، سنقر، روستای گزنهله در جنوب غربی سنقر

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید