مردم محلی به ابتدای مکان های مقدس کلمه " پیر " اضافه می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که از دیرباز پیر غار مکانی مقدس برای اهالی فارسیان فرنگ بوده است. مردم محلی در زمان خشکسالی و کمبود باران همگی در محل پیر غار جمع می‌شدند.

آیا به آبشار پیرغار گالیکش سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، آبشار فارسیان و چشمه پیرغار یکی از مکان‌ های بسیار دیدنی و تفریحی استان گلستان است. آبشار فارسیان شهرستان گالیکش با ارتفاع سی متر و سطح آبریز ۳۵ متر یکی از منحصربفردترین آبشارهای استان گلستان می باشد .
محدوده زیبای آبشار از چشمه ‌های پر آب پیرغار، جنگل های زیبا با محوطه چمن و فضای مطلوب طبیعی تشکیل شده است.

آیا به آبشار پیرغار گالیکش سفر کرده‌اید؟

"آبشار فارسیان " واقع در بخش مرکزی شهرستان گالیکش یکی از زیباترین آبشارهای نخی و رشته‌ ای ایران‌ زمین است. آبشار زیبای فارسیان که به آبشار پیر غار نیز معروف است، متشکل از دو آبشار بسیار زیبا با فاصله ده متری نسبت به هم میباشد که در دامنه کوه بوده و درختان بلندی اطراف آن را پوشانده است. همانطو که ذکر شد، آبشار دوم پیر غار در فاصله ۱۰ متری نسبت به آبشار اول واقع شده است که آب این آبشار بدون قرار گرفتن بر روی دیواره در هوا معلق و به زمین میریزد و عکاسی از آن بدلیل ضرات معلق در هوا کمی سخت است.

آیا به آبشار پیرغار گالیکش سفر کرده‌اید؟

دو طرف مسیر راه تا محل اصلی چشمه و آبشار را بوته ‌های تمشک پوشانده‌ اند و جلوه‌ ای زیبا به منطقه داده ‌اند. محدوده زیبای آبشار فارسیان پوشیده از درختان افرا، انجیر، آلوچه، گردو و بوته‌ های تمشک است.جریان آب چشمه و شرشر آب آبشار که از لابه‌ لای ریشه‌ های درختان به سمت پایین می رود همراه با پرواز پروانه ‌ها در اطراف محل که روی گل های تمشک می ‌نشینند و وزوز زنبورهای وحشی که مشغول جمع ‌آوری شهد گل ها هستند، همراه با سایه‌ ای خنک و دلپذیر با بوی شالیزار های منطقه که در فضا پخش‌ شده انسان را به یاد سرزمین رویاها می ‌اندازد.

آیا به آبشار پیرغار گالیکش سفر کرده‌اید؟

در گذشته نه چندان دور درختان تنومند و بلندی اطراف چشمه وجود داشت و سایه آنها به‌ قدری زیاد بود که نور خورشید در طول روز به ندرت می ‌توانست از لابه‌لای شاخه ‌ها به زمین برسد.اما به گفته مردم محلی قطع درختان بلند اطراف چشمه و تغییر مسیر آب باعث بی‌ حرمتی به منطقه شده است.

مردم محلی به ابتدای مکان های مقدس کلمه " پیر " اضافه می ‌کنند. این امر نشان می‌ دهد که از دیرباز پیر غار مکانی مقدس برای اهالی فارسیان فرنگ بوده است. مردم محلی در زمان خشکسالی و کمبود باران همگی در محل پیر غار جمع می ‌شدند.

آیا به آبشار پیرغار گالیکش سفر کرده‌اید؟

مسیر دسترسی:

برای رسیدن به این آبشار باید از خیابان گلزار شهدای شهر گالیکش به سمت دهستان نیلکوه و دهنه‌ فارسیان حرکت کنید. با طی مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر به ابتدای مسیر آبشار فارسیان و چشمه پیر غار خواهید رسید. این آبشار ۲ کیلومتر با روستای فارسیان فاصله دارد. برای رسیدن به این آبشار رؤیایی و خیال‌انگیز باید پانصد متر درراه شوسه کشاورزی ( خودرو سواری شاسی‌ بلند قادر به تردد در این جاده هست ) طی مسیر کرد تا به آبشار زیبای فارسیان (سرکمر) رسید. چشمه آبشار نیز ۴۰۰ متر بالاتر از آن است.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید