این پارک جنگلی زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبایی همچون بوتیمار می‌ باشد. در میان این جنگل انبوه که از درختان بلوط، پسته، زالزالک و انواع گونه‌های گیاهی پوشیده شده، درختانی همچون کاج و سرو، اقاقیا، ارجن، بادام کوهی و گردو نیز کاشته شده است.

پارک چغاسبز ایلام مقصدی مناسب برای تفریح و گردشگری

به گزارش سلام نو، پارک جنگلی چغاسبز از فضاهای زیبا و دلنشین ایلام است که با داشتن شرایط طبیعی مناسب، گردشگران بسیاری را به خود جذب می ‌کند. این پارک با مساحت ۴۱۷۰ هکتار جنگلی طبیعی و بسیار با اهمیت و زیبا را در جنوب شهر ایلام به وجود آورده است.

پارک چغاسبز ایلام مقصدی مناسب برای تفریح و گردشگری

پارک جنگلی و تفریحی چغاسبز در شهر ایلام تفرجگاه با صفایی است که مردم ایلام در فصول معتدل سال به همراه خانواده اوقات فراغتشان را در این پارک جنگلی می گذرانند و از سرسبزی و امکانات تفریحی و رفاهی آن لذت می برند. این منطقه که فضای سبز طبیعی کم نظیری برای شهر است، کنترل کننده طبیعی تخریب و تجاوزات پیرامون شهر نیز می باشد. فضای این پارک از شرق به غرب به بزرگراه امام حسین (ع) و فرودگاه و از جنوب به دره دَزوَن کوه چاله سیه و هرقوتگه منتهی می‌ شود.

پارک چغاسبز ایلام مقصدی مناسب برای تفریح و گردشگری

در این جنگل انبوه انواع درختان میوه و گونه ‌های گیاهی دیده می ‌شود. این پارک جنگلی زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبایی همچون بوتیمار می‌ باشد. در میان این جنگل انبوه که از درختان بلوط، پسته، زالزالک و انواع گونه ‌های گیاهی پوشیده شده، درختانی همچون کاج و سرو، اقاقیا، ارجن، بادام کوهی و گردو نیز کاشته شده است. در مجاورت این پارک جنگلی محل دائمی نمایشگاه‌ ها و یک شهر بازی با تأسیسات مربوطه نیز دایر شده است. درختان گردو، انواع میوه‌ ها، چندین روستا در مسیر ییلاقی دره با مردمانی فعال و مهربان، سرچشمه ‌های خروشان چشمه ساران متعدد از دیدنیهای این منطقه است، نزدیک بودن این دره ییلاقی با تفرجگاه جنگلی گاوز و مزارع متنوع  آن باعث نشاط و علاقه بازدید کنندگان می‌ گردد.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/3774/8.jpg


جاذبه‌های نزدیک

در دو کیلومتری این دره ییلاقی و در طول مسیر جاده اصلی ایلام به دره شهر جنگل انبوه و زیبای مله پنجاو، زیبایی خاصی به این مجموعه بخشیده است.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید