همچنین، در ژاپن، فرو بردن چنگال در کاسه نودل یک توهین است! در هنر استفاده از چاپستیک‌ها مسلط شوید، یاد بگیرید که چگونه آن را روی انگشتان خود متعادل کنید قبل از اینکه به ژاپن بروید.

با عادات باورنکردنی در مناطق مختلف جهان آشنا شوید!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: مردم در گوشه و کنار جهان آدابی برای غذاخوردن دارد که ممکن از برای ملیت‌های دیگر عجیب و باورنکردنی به نظر برسد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از عجیب ترین رسوم خوردن غذا آشنا کنیم.

ژاپن:

وقتی در ژاپن هستید، لبهای خود را با ایجاد صدا بچسبانید! به عنوان نشانه‌ای از لذت در نظر گرفته می‌شود، هر چه صدای زمزمه شما در غذا بلندتر باشد، نشانه این است که بیشتر از غذای خود لذت برده‌اید. این موسیقی به گوش یک میزبان ژاپنی است.

همچنین، در ژاپن، فرو بردن چنگال در کاسه نودل یک توهین است! در هنر استفاده از چاپستیک‌ها مسلط شوید، یاد بگیرید که چگونه آن را روی انگشتان خود متعادل کنید قبل از اینکه به ژاپن بروید.

تایلند:

از چنگال خود استفاده کنید اما با آن غذا نخورید! عجیب به نظر می‌رسد، درست است؟ مردم تایلند دوست ندارند اگر چنگال را در دهان خود بگذارید. ترفند چیه؟ از چنگال استفاده کنید، غذا را روی قاشق بگذارید و بعد بخورید. بله، غیرمنطقی است، اما این چیزی است که آنها به آن اعتقاد دارند!

خاورمیانه:

در خاورمیانه فقط با دست راست غذا بخورید. این ممکن است نشانه احترام به خوردن با دست راست شما باشد. همچنین در حین غذا خوردن از لیسیدن انگشتان یا قرار دادن آنها در دهان خودداری کنید. آنها ایده آن را دوست ندارند.

چین:

همسایه ژاپن نیز تمایل به استفاده از چاپستیک دارد. اما برای هر دو کشور، عادت دیگری که باید در مورد آن آگاه باشید این است که چاپستیک‌های خود را مستقیما در کاسه برنج فرو نکنید. اگر این کار را بکنید نوعی شوخ طبعی خواهد بود. این نشانه‌ای است که شبیه استفاده از بخور سنتی است که برای احترام به مردگان استفاده می‌شود.

کره جنوبی:

سلسله مراتب روی میز در کره جنوبی باید حفظ شود. به بزرگترها احترام بگذارید و اجازه دهید آنها ابتدا پیش بروند. بعد از اینکه آنها نشستند و شروع به خوردن کردند، فقط در آن صورت می توانید وارد شوید.

قزاقستان:

اگر یک فنجان چای کامل در قزاقستان سرو شود، به این معنی است که میزبان می‌خواهد شما آنجا را ترک کنید! اگر نصف فنجان بخورید، نشانه خوبی است.

بریتانیا:

شام در بریتانیا شام نیست. ممکن است گاهی ناهار باشد. این مفهوم حول واژه شام می‌چرخد که آن را مهم‌ترین و سنگین‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. بنابراین، در برخی از رستوران‌ها، درخواست شام به معنای درخواست یک میان وعده سبک است که به آن "شام" می‌گویند.

ایران:

سنت نان. هر وعده غذایی در روز شامل یک بشقاب نان روی میز است. اما مطمئن شوید که آن را فقط با دست خود بردارید. تکه‌های کوچک نان را بردارید و از نان برای برداشتن ظرف استفاده کنید. هر چند توضیحی برای آن وجود ندارد!

کانادا:

خارج کردن باد شکم، یک لذت بعد از غذاست، کانادا به شما این امکان را می‌دهد که بعد از غذا به سمت راحتی حرکت کنید. حتی اگر این فرهنگ فقط در برخی از بخش‌ها رایج است، این یک عمل قدردانی از میزبان است!

بادیه نشین:

اگر نوشیدن قهوه را تمام کرده‌اید، قبل از تحویل فنجان، آن را تکان دهید. باید به میزبان یا پیشخدمت بگویید که کارتان تمام شده است. در غیر این صورت، دوباره پر می‌شود و چاره‌ای جز خوردن ندارید!

اکنون کلید خوردن غذای خود و آداب و رسومی را که باید هنگام بازدید از کشورهای ذکر شده رعایت کنید، می دانید. اگر واقعا نمی‌توانید با آنها سازگار شوید، بهتر است تا بازگشت به خانه گرسنه بمانید!

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید