۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 55347225

تایپان‌های داخلی فقط از پستانداران تغذیه می‌کنند. عمدتا جوندگانی مانند موش مو بلند، موش صحرایی و موش خانگی. این مار بومی استرالیا را می‌توان در بخش جنوبی کشور، کوئینزلند و قلمرو شمالی یافت.

عکسی از مرگبار ترین مار جهان

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: تایپان داخلی با مرگبارترین سم در جهان معروف است. اینلند تایپان بسیار سمی، یک مار الاپید استرالیایی است. تایپان داخلی که با نام "مار خشن" نیز شناخته می‌شود، یکی از سمی‌ترین مارهای جهان است. نیش این نوع تایپان اغلب باعث فلج شدن سیستم عصبی قربانی و لخته شدن خون می‌شود. تایپان داخلی، یکی از سه نوع تایپان (محدوده‌های ساحلی، داخلی و مرکزی)، رنگ قهوه‌ای تیره دارد که بسته به فصل، از رنگ‌های پررنگ و تیره تا سبز روشن مایل به قهوه‌ای متغیر است. این گونه از تایپان کوچکتر از گونه ساحلی است و می‌تواند تا ۱.۷ متر طول داشته باشد.

این مارها که یک موجود منفرد هستند، عمدتا در طول روز بیرون می‌آیند. آنها صبح زود بیشتر فعال هستند و معمولا وقت خود را به دنبال غذا و آفتاب گرفتن می‌گذرانند. با این حال، آنها همچنین در بعدازظهرها در روزهای سردتر دیده می‌شوند. اگرچه تایپان داخلی یک مار بسیار سمی و خطرناک است، اما معمولا خجالتی هستند و ترجیح می‌دهند از مشکلات فرار کنند. با این حال، آنها از خود دفاع خواهند کرد و در صورت عصبانیت، سوء استفاده یا جلوگیری از فرار، ضربه می‌زنند و در فهرست مرگبارترین مارهای جهان قرار می‌گیرند. تایپان‌های داخلی فقط از پستانداران تغذیه می‌کنند. عمدتا جوندگانی مانند موش مو بلند، موش صحرایی و موش خانگی. این مار بومی استرالیا را می‌توان در بخش جنوبی کشور، کوئینزلند و قلمرو شمالی یافت.

زهر تایپان داخلی از تایپوکسین، ترکیب پیچیده‌ای از سموم عصبی، پیش انعقادها و میوتوکسین‌ها تشکیل شده است که می‌تواند مانع تنفس، خونریزی در رگ‌ها و بافت‌ها و فلج و آسیب ماهیچه‌ها شود. فلج تنفسی می‌تواند بین دو تا شش ساعت پس از گاز گرفتن ایجاد شود.

برخی از حقایق جالب در مورد داخلی تایپان:

· زهر تایپان‌های داخلی به طور ویژه برای کشتن حیوانات خونگرم سازگار است.

· این یک مار فوق العاده سریع و چابک است و می‌تواند فورا و با دقت فوق‌العاده ضربه بزند.

· به آن مار درنده می‌گویند.

· آنها رنگ پوست خود را برای تنظیم حرارت تغییر می‌دهند و به آنها اجازه می‌دهد نور بیشتری را در ماه‌های سردتر جذب کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید