خون آنها اگرچه سیاه نیست اما بسیار تیره رنگ است. ایام جمانی آنقدر دیدنی و عجیب است که از آن به عنوان "لامبورگینی طیور" یاد می‌شود.

عکس عجیب نژادی از مرغ که سیاه است و خون سیاهی هم دارد

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: رنگ سیاه در دنیای حیوانات رنگ غیر معمولی نیست. خرس‌ها سیاه هستند، گوریل‌ها سیاه هستند، نژادهایی از سگ‌ها و گربه‌ها سیاه هستند. اما این نژاد مرغ اندونزیایی که با نام Ayam Cemani شناخته می‌شود، «سیاه» را وارد قلمروی کاملا متفاوتی می‌کند. رنگ مشکی ایام جمانی فقط به پرهای آن محدود نمی‌شود، رنگ تماما و حتی داخل بدن است. همه چیز در مورد این مرغ سیاه است: پوست، منقار، پر، زبان، پاها، ناخن‌های پا، حتی گوشت، استخوان‌ها و اندام‌های آن و حتی مغز استخوان هم سیاه است. خون آنها اگرچه سیاه نیست اما بسیار تیره رنگ است. ایام جمانی آنقدر دیدنی و عجیب است که از آن به عنوان "لامبورگینی طیور" یاد می‌شود.

کلمه Ayam در اندونزیایی به معنی مرغ است و Cemani در جاوه‌ای به معنای کاملا سیاه است. این نژاد عجیب و غریب از جاوه در اندونزی منشا گرفته است. آنها در سال ۱۹۹۸ توسط یک پرورش دهنده هلندی به اروپا معرفی شدند، جایی که به دلیل ظاهر و ترکیب ژنتیکی آن، علاقه قابل توجهی را در بین علاقه مندان به طیور جلب کردند. ایام جمانی یکی از گران‌ترین جوجه‌های جهان است که قیمت یک پرنده آن تا ۲۵۰۰ دلار می‌رسد.

عکس عجیب نژادی از مرغ که سیاه است و خون سیاهی هم دارد

ایام جمانی رنگ سیاه خود را از یک ویژگی عمومی به نام "فیبروملانوز" دریافت می‌کند که باعث تکثیر سلول‌های رنگدانه سیاه می‌شود. ژنی که باعث فیبروملانوزیس می‌شود جهشی است که بیش از ۸۰۰ سال پیش در آسیا وجود داشته است. این جهش راه خود را به گونه‌های دیگر مرغ، مانند مرغ سیاه سوئدی یا Svart Hona، که دارای ویژگی‌های فیبروملانتیکی مشابه Ayam Cemani است و از این رو، به سیاهی نژاد اندونزیایی است، باز کرد.

عکس عجیب نژادی از مرغ که سیاه است و خون سیاهی هم دارد

در آسیا، ایام جمانی‌ها بسیار مورد توجه هستند زیرا اعتقاد بر این است که گوشت آنها دارای قدرت عرفانی است. تصور می‌شود که گوشت آنها آهن بیشتری دارد، بنابراین برای زنان به ویژه قبل و بعد از زایمان مفید است. واقعیت این است که گاهی پرندگان در حین زایمان قربانی می‌شوند و معتقدند که بخت به مادر زحمتکش خواهد رسید. مرغ را در مناسبت‌های خاص دیگری نیز قربانی می‌کنند، زیرا تصور می‌شود شانس می‌آورد. برخی از مردم آسیا معتقدند که خوردن این مرغ وجدان آنها را راحت می‌کند و بانگ آنها رفاه می‌آورد.

مرغ، تخم‌های خامه‌ای می‌گذارد که تنها قسمت ایام جمانی است که سیاه نیست. با این حال، از آنجایی که نشاسته ضعیفی دارند، جوجه کشی نمی‌کنند و بنابراین تنها راه برای تخم گذاری، جوجه کشی است.

کد خبرنگار: ۲۱
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 2
    چه حیوون باحالی.........
  • داودطنوریان FR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    این مر غ و خروس از اند ونزی است خوب نژادش اینگونه است
  • رضوی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    ازاین نوع مرغ وخروسش را10سال پیش من خریدم جفتی 3تومان تخم آنها هم سیاه است به علت آتشفشان اینگونه تغیراتی رخ داده است اینگونه بنظر میرسد به گفته محلی ها
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    نظری ندارم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید