کنگره آمریکا در راستای افزایش فشار بر مسکو پس از حمله نظامی به اوکراین، به ممنوعیت واردات نفت روسیه و تعلیق روابط تجاری عادی با روسیه رای داد.

کنگره آمریکا واردات نفت روسیه را ممنوع کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، لایحه ممنوعیت واردات نفت روسیه با ۱۰۰ رای موافق و بدون هیچ آرای مخالفی در سنا و با ۴۱۳ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف، در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و اکنون باید توسط رئیس جمهور آمریکا امضا شود.

این لایحه واردات نفت خام، گاز، زغال سنگ، فرآورده های نفتی و هر گونه محصولات انرژی دیگر از روسیه را ممنوع می کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ۸ مارس با صدور فرمانی، واردات نفت روسیه به آمریکا را ممنوع کرده بود. اگرچه تلاش جدی برای تبدیل این ممنوعیت به قانون وجود داشت اما سنا از آن زمان سرگرم مرور جزییات مربوط بود.

لایحه دیگری برای تعلیق روابط تجاری عادی هم با ۱۰۰ رای موافق در سنا و بدون هیچ مخالفتی تصویب شد و به رئیس جمهور آمریکا اجازه می دهد تعرفه های بالاتری روی واردات روسیه اعمال کند تا اقتصاد این کشور بیش از پیش ضعیفتر شود.

این ممنوعیت تنها شامل نفت نیست و LNG و زغال سنگ را هم دربرمی گیرد. آمریکا حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت و فرآورده های نفتی روسیه را وارد می کند. این ممنوعیت احتمالا به تحریمهای خودخواسته بیشتر از سوی سایرین منجر می شود.

اقدامات مجلس و سنای آمریکا نخستین تدابیر تصویب شده از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین است که برای امضا به کاخ سفید ارسال می شود. تاکنون کاخ سفید برای مجازات روسیه بر سر اقداماتش در اوکراین، به اقدامات رئیس جمهور متکی بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سازمان ملل متحد هم به تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر  رای داده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید