رئیس‌جمهور امریکا با صدور بیانیه‌ای از رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان مل استقبال کرد.

جو بایدن: رای به اخراج روسیه از شورای حقوق بشر را تحسین می‌کنم
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور امریکا با صدور بیانیه‌ای از رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان مل استقبال کرد.

در بیانیه رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا آمده است: «من رأی قاطع امروز در مجمع عمومی سازمان ملل برای اخراج روسیه از شورای حقوق بشر را تحسین می‌کنم.»

وی همچنین مدعی شده این رأی گامی مهم از سوی جامعه بین‌المللی برای نشان دادن این است که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه چگونه روسیه را به یک «کشور مطرود» در سطح بین‌المللی تبدیل کرده است.

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه (۱۸ فروردین/۷ آوریل) قطعنامه‌ای را که خواستار معلق شدن عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل است به تصویب رساند.

۹۳ کشور با این قطعنامه موافقت کردند، ۲۴ کشور به آن رأی منفی و ۵۴ کشور به آن رأی ممتنع دادند. ایران جزو کشورهایی بود که با قطعنامه مخالفت کرد. «مجید تخت روانچی»، نماینده ایران در سازمان ملل در جلسه سازمان ملل طرح این قطعنامه را «سیاسی» خوانده و گفته بود ایران به آن رأی مخالف خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید