محققان پیشنهاد می‌کنند که می‌توان با یک تکنیک تنفسی افراد را به سمت سبک زندگی فعال‌تر تشویق کرد.

درمان ساده فشار خون با یک ترفند ساده | کنترل فشارخون با یک تمرین تنفسی جدید

به گزارش سلام نو، محققان در خصوص این موضوع که چگونه می‌توان ظرفیت بدن را برای ورزش افزایش داد، به نتایجی دست یافته و نشان داده اند که می توان با تمرینات تنفسی ۵ دقیقه‌ای به صورت روزانه جنبه‌های خاصی از متابولیسم را بهبود بخشید.

تکنیکی که در این تحقیق بررسی شد به عنوان تمرین قدرتی عضلانی دمی با مقاومت بالا شناخته می‌شود که در دهه ۱۹۸۰ به عنوان راهی برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی شناخته شد. ایده این است که مدت زمان کوتاهی را صرف تنفس از طریق یک دستگاه دستی کنید که هوا را در جهت مخالف مکش می‌کند و مقاومتی برای تقویت دیافراگم و سایر عضلات تنفسی فرد ایجاد می‌کند.

فقط با ۵ دقیقه زمان، سال گذشته نتایج امیدوارکننده‌ای از تحقیقات به دست آمد. آن مطالعه نشان داد که در صورت تمرین روزانه، این دوره‌های کوتاه تمرین تنفسی می‌توانند منجر به کاهش شدید فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق شوند. برخی از مزایای آن حتی پس از پایان برنامه تمرینی نیز باقی می‌ماند.

این مطالعه جدید توسط همان گروه از محققان به دنبال بررسی چگونگی استفاده از این تکنیک تنفسی برای بهبود تحمل ورزش در بزرگسالان میانسال و مسن بود. دانشمندان ۳۵ بزرگسال ۵۰ ساله و بالاتر را انتخاب کردند و آن‌ها را در یک گروه آموزشی با مقاومت بالا یا یک گروه کنترل با مقاومت کم قرار دادند. هر دو گروه موظف شدند از دستگاه تنفسی برای حدود پنج دقیقه در روز، در یک دوره شش هفته‌ای استفاده کنند.

پس از اتمام برنامه، گروه با مقاومت بالا ۱۲ درصد بهبودی را در آزمون زمانی تردمیل تا بروز خستگی نشان دادند. در حالی که عملکرد در گروه کنترل با مقاومت کم بدون تغییر باقی ماند.

به گفته کیتلین فریبرگ، محقق ارشد از دانشگاه کلرادو بولدر، دانشمندان سطوح تغییر یافته ۱۸ متابولیت مختلف که نقش کلیدی در تولید انرژی و متابولیسم اسیدهای چرب دارند را در گروه با مقاومت بالا مشاهده کردند.

نتایج این تحقیق عملیاتی در نشست سالانه زیست شناسی تجربی ۲۰۲۲ انجمن فیزیولوژی آمریکا ارائه می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید