نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس گفت: با راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان نظرآباد علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵۰ نفر و تولید واکسن در تولید انسولین داخلی نیز به می‌توانیم خودکفا باشیم.

خودکفایی کشور در تولید انسولین

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به استان البرز، یک شرکت دانش بنیان داروسازی عصر پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در شهرک صنعتی نظرآباد این استان به بهره برداری رسید.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان در حاشیه این مراسم گفت: این شرکت دانش بنیان داروسازی یک واحد تولید کننده انواع واکسن و انسولین قلمی است که با سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی نظرآباد به بهره برداری رسیده است.

علی حدادی افزود: این شرکت که در زمینی به مساحت چهار هکتار احداث شده در مرحله اول اقدام به تولید واکسن کرونا می‌کند که بر اساس میزان سفارشات اقدام به تولید می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان البرز اضافه کرد: با راه اندازی این شرکت علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵۰ نفر و تولید واکسن در تولید انسولین داخلی نیز به می‌توانیم خودکفا باشیم.

وی در ادامه از دستیابی به دانش تولید ماده اولیه انسولین از سل لاین تا محصول نهایی به منظور تأمین نیاز بازار داخلی و خودکفایی ملی تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: با دستیابی به این فناوری ایران هفتمین کشور دارنده دانش تولید و ساخت ماده اولیه انسولین خواهد بود.

او با بیان اینکه پیش از این دانش تولید ماده اولیه این محصول راهبردی در انحصار کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، دانمارک، چین و هند بود، گفت: این محصول از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است و هم اکنون درمرحله مطالعات بالینی هستیم.

نماینده مردم شهرستان نظرآباد افزود: در این شرکت برای راه اندازی خط تولید داروهای بیوتکنولوژی ۱۲۶ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

حدادی با اشاره به نیاز ۳۵ میلیون قلم انسولین و خروج سالانه ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور که برای واردات این محصول حیاتی گفت: درحال حاضر ۹۰ درصد از انسولین قلمی مورد نیاز کشور وارداتی است که این شرکت در مرحله نخست توان تولید ۳۰ درصد آن را دارد اما با تولید مواد اولیه بومی این میزان قابل افزایش است و می‌تواند مازاد نیاز کشور را صادرات کند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مواد علاوه بر تأمین نیاز داخل قابلیت صادرات و ارز آوری نیز دارد، بیان کرد: ظرفیت‌های ارزشمندی توسط دانشمندان در استان البرز وجود دارد و شرکت‌های دانش بنیان البرز استان هم اقدامات مؤثری در جهت پیشرفت کشور انجام داده‌اند.

رئیس جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی هیأت دولت و در سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه مهمان استان البرز است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید