اهواز با بیشینه ۳۶ گرم‌ترین استان کشور در روز جاری و همچنین اردبیل با بیشینه ۱۴ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین استان کشور است.

گزارش هواشناسی ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ / زمان ورود سامانه بارشی به کشور اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز شنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در مورد وضعیت آب و هوایی کشور گفت: پیش بینی نقشه‌ها نشان می‌دهد که با ورود سامانه بارشی به کشور در روز پنجشنبه (۱۸ فروردین) در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و همدان و مرکزی و قم افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و در برخی ساعات رگبار و رعدو برق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که این وضعیت جمعه (۱۹ فروردین) در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود، گفت: روز شنبه موج بارشی جدیدی وارد کشور شده و در مناطق شمال نواحی غربی و مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکزی بارش رخ خواهد داد و یکشنبه نیز در نوار شمالی کشور در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که دوشنبه (۲۲فروردین) جوی آرام در کشور خواهیم داشت، گفت: در روزهای ۵ شنبه تا شنبه (۱۸ تا ۲۰ فروردین) در قالب نقاط کشور در برخی ساعات وزش باد شدید می‌باشد و در روز ۵ شنبه(۱۸ فروردین) به سبب گرد و خاک موجود بر روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های واقع در غرب و  جنوب غرب پدیده گردوخاک پیش بینی می شود و همچنین ۵ شنبه (امروز) در استانهای ساحلی خزر و اردبیل کاهش محسوس دما و جمعه در این نواحی افزایش دما رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه اهواز با بیشینه ۳۶ گرم‌ترین استان کشور در روز جاری است، گفت: همچنین اردبیل با بیشینه ۱۴ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین استان کشور است.

وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز با بیان اینکه برای امروز تهران بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود، گفت: هوای تهران به تدریج ابری همراه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید