سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: اخبار برخی رسانه‌های خارجی غیردقیق، نادرست و جهت‌دار است.

توضیحات مهم درباره گزارش جدید آژانس درباره تولید سانتریفیوژ در اصفهان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره گزارش جدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درمورد راستی‌آزمایی اجرای برجام، توضیحاتی ارائه کرد.

محمدرضا غائبی در پی انتشار گزارش عصر چهارشنبه مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد راستی‌آزمایی اجرای برجام در ایران و به دنبال انتشار برخی اخبار غیردقیق، نادرست و جهت‌دار از سوی برخی رسانه‌های خارجی اعلام کرد: این یک گزارش به‌روزرسانی فنی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.

وی افزود: در این گزارش اعلام شده است متعاقب اینکه ایران در نوزدهم ژانویه به آژانس اطلاع داد قصد دارد به جای کرج در مکان جدیدی در اصفهان به تولید لوله‌های روتور سانتریفیوژ بپردازد و بازرسان آژانس نیز در ۲۲ ژانویه تمهیدات لازم خود در کرج را اعمال و دوربین‌های نظارتی را برچیدند و تولید لوله‌های روتور سانتریفیوژ در این مکان متوقف شد، در ۲۴ ژانویه دوربین‌های نظارتی آژانس در اصفهان نصب شد، بدون اینکه دسترسی به اطلاعات حافظه آنها داشته باشد و تا زمانیکه ایران مجددا به اجرای برجام برنگردد، اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و نزد ایران ذخیره می‌شود. به همین دلیل آژانس اعلام داشته نمی‌تواند تایید کند آیا تولید اجزای سانتریفیوژ در اصفهان آغاز شده است یا نه.

سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین ادامه داد: همچنین اعلام شده است ایران در ۴ آوریل به آژانس اطلاع داده است که تمامی ماشین‌های مربوط به تولید سانتریفیوژ در کرج را به نطنز منتقل کرده و همان روز بازرسان آژانس راستی‌آزمایی کردند که تمامی آنها غیرفعال هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید