«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام در وین به مناسبت سالروز برگزاری مذاکرات احیای برجام در وین توییتی منتشر کرد.

زمان نتیجه گیری از مذاکرات وین نامشخص است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران چهارشنبه شب به وقت تهران در توییتی به مناسبت سالروز برگزاری مذاکرات احیای برجام در وین، به نامشخص بودن زمان نتیجه گرفتن از این گفت‌وگوها اشاره کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام در وین در توییت خود نوشت: «بله، یک سال پیش در چنین روزی  مذاکرات وین درباره برجام آغاز شد. حال، سئوال این است که این مذاکرات چه زمانی به نتیجه می‌رسند؟ یک جزئیات دیگر - ایالات متحده نیز یک سال پیش به این روند پیوست.»

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مجارستانی خود گفت: «با توجه به ابتکارات ایران، پیشرفت‌های مهمی در مذاکرات حاصل شده، اما همچنان برخی موضوعات مهم بین ایران و آمریکا باقیمانده که از طریق مذاکره کننده اتحادیه اروپا تبادل پیام در مورد آنها ادامه دارد.»

 وزیر امور خارجه ایران بر جدیت تهران برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در صورت واقع‌بینی طرف آمریکایی تاکید کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیداری که اخیرا با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ ‌کننده مذاکرات وین در تهران داشت، گفت: «فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم‌ها مانع کنونی رسیدن به نتایج نهایی بوده و برای ما برخوردار شدن از منافع کامل اقتصادی و رفع موثر تحریم‌ها اولویت اساسی است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با بیان این‌که توافق بسیار در دسترس است، اگر آمریکا بداند که ما از خطوط قرمز خود رد نمی‌شویم، تصریح کرد: «کل توافق معطل تصمیم سیاسی واشنگتن است. ما ملت صبوری هستیم، ولی تا ابد صبر نمی‌کنیم.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه درباره اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا و وضعیت مذاکرات وین گفت:«آمریکا به همه نشان داده که از نظر واشنگتن همه چیز سیاسی است، از نظر واشنگتن همه چیز امنیتی است. از نظر واشنگتن یک ابزاری است در جعبه ابزار سیاست خارجی اشت و هر زمان لازم بداند همه ارزش‌ها را قربانی می‌کند که یک قدم هم شده اهداف سیاسی خود را جلو ببرد. برخلاف تمام شعارهایش، آن‌چه برایش مهم است صرفا سیاست‌هایی است که در واشنگتن و در کاخ سفید بر علیه ملت ایران فرمول بندی شده است.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: «همه ما فراموش نکنیم آنکه امروز در مقابل ما قرار دارد، دولتی نیست که بخواهد به وظایفش عمل کند بلکه می‌خواهد از ابزارهای قانونی استفاده کند که به وظایفش عمل نکند. برای اینکه پیچ و مهره‌هایی قرار دهد که این کار جلو نرود. آنچه امروز در وین است به خاطر همین رویکرد آمریکا در نقطه توقف قرار دارد و آمریکا تصمیم سیاسی درباره موضوعات نگرفته و تلاش می‌کند موضوعات باقیمانده را گروگان مسائل داخلی خودش کند.»

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید