بنیامین نتانیاهو گفت: «ما آمده‌ایم به این دولت یک چیز بگوییم. به خانه‌تان برگردید. به خانه‌تان برگردید. داید به هویت یهودی اسرائیل لطمه می‌زنید. =

نتانیاهو خطاب به نفتالی بنت: در برابر ایران ضعیف هستید
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان کابینه این رژیم از «نفتالی بنت» بابت نشان دادن ضعف در برابر ایران انتقاد کرد.

امروز چهارشنبه رهبران احزاب و سازمان‌های سیاسی راست‌گرا اقدام به برگزاری یک تظاهرات اعتراضی در بیت‌المقدس کردند. برخی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها پلاکاردهایی که روی آن عکس نتانیاهو حک شده بود را به دست داشتند.

بنیامین نتانیاهو گفت: «ما آمده‌ایم به این دولت یک چیز بگوییم. به خانه‌تان برگردید. به خانه‌تان برگردید. داید به هویت یهودی اسرائیل لطمه می‌زنید. به خانه‌تان برگردید، شما علیه ایران ضعیف هستید. در برابر تروریسم ضعیف هستید.»

«بنیامین نتانیاهو» در ماه‌های گذشته بارها به تندی از رویکرد کابینه بنت و سیاست‌های او در قبال ایران انتقاد کرده است. او اسفند گذشته هم گفته بود که «ایرانی‌ها [در میز مذاکرات] مثل شیر می‌جنگند در حالی که اسرائیل مثل خرگوش تسلیم شده است.

نتانیاهو در آن زمان در یک جلسه حزب لیکود به شدت از کابینه چرخشی «نفتالی بنت» و «بنی گانتز» به دلیل «سکوت» در خصوص مذاکرات وین انتقاد کرد و گفت: «در دولت بنت-گانتز-لاپید فقط ضعف وجود دارد و ضف و ضعف.»

او تصریح کرد: «سکوت اسرائیل در این روزها - به استثنای چند بیانیه رسمی- باعث شده دوستان ما در اسرائیل هم مخالفتشان با توافق ایران را ابراز نکنند.»

نخست‌وزیر سابق اسرائیل در ادامه گفت: «اگر آنها نبینند و نشنوند که اسرائیل با این توافق مخالفت می‌کند چرا باید خودشان به مخالفت با آن توافق برخیزند؟»

نتانیاهو در ادامه ادعا کرد که «مخالفت قوی» او در سال ۲۰۱۵ موجب شد که آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شود. او همچنین مدعی شد که سکوت کابینه فعلی رژیم صهیونیستی باعث می‌شود مشروعیت اقدامات آینده احتمالی اسرائیل علیه سایت‌های هسته‌ای ایران هم با مشکل مواجه شود.

نتانیاهو در ادامه با استناد به مصاحبه‌ای از میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های در وین گفت: «اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران این هفته گفت: "ایرانی‌ها بیشتر از آن چیزی که می‌خواستند به دست آورده‌اند. آنها مثل شیر برای هر کلمه و برای هر کاما می‌جنگند." اما بر سر ما چه می‌آید؟ هیچ‌کس نمی‌جنگد. ایرانی‌ها مثل شیر می‌جنگند، اما بنت-لاپید و گانتز مثل خرگوش تسلیم می‌شوند. واقعیت آشکار و روشن است: دولت فعلی در حال کنار آمدن با ایران هسته‌ای است و آینده اسرائیل را به خطر می‌اندازد.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید