حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان در مورد مذاکرات وین نیز اعلام کرد اما همچنان برخی موضوعات مهم بین ایران و آمریکا باقیمانده است.

 در مذاکرات وین موضوعات مهم بین ایران و آمریکا باقیمانده است
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مجارستان امروز (چهارشنبه) تلفنی گفتگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان در خصوص روابط دوجانبه، مذاکرات وین و بحران اوکراین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک پیروزی حزب حاکم فیدس در انتخابات پارلمانی مجارستان ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با مجارستان و عملیاتی کردن توافق‌های «دومین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور» در حوزه‌های مختلف را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران اوکراین، ضمن مردود خواندن جنگ و تحریم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خواستار تمرکز بر راهکار سیاسی در اوکراین است.

وزیر امور خارجه ایران در مورد مذاکرات وین نیز اعلام کرد که با توجه به ابتکارات ایران، پیشرفت‌های مهمی در مذاکرات حاصل شده است، اما همچنان برخی موضوعات مهم بین ایران و آمریکا باقیمانده است که از طریق مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا تبادل پیام در مورد آنها ادامه دارد.

امیرعبداللهیان بر جدیت ایران برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در صورت واقع‌بینی طرف آمریکایی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن دعوت از همتای ایرانی برای سفر به مجارستان، تاکید کرد: در چارچوب سیاست خارجی دولت مجارستان، متعهد به توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

پیتر سیارتو همچنین بر اجرایی کردن توافقات فیمابین تاکید کرد.

وزیر خارجه لهستان در مورد مذاکرات وین نیز ابراز امیدواری کرد با رویکرد سازنده همه طرفها توافق حاصل شود.

وی افزود: رویکرد سازنده ایران برای حصول به توافق نهایی بسیار ارزشمند است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از همتای مجارستانی خود به‌دلیل کمک‌های انساندوستانه این کشور برای تسهیل روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق خاک مجارستان به کشورمان قدردانی کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید