وانگ یی، وزیر خارجه چین گفت: همه طرف ها در جهان «بر آتشِ جنگ اوکراین، بنزین نریزند».

چین: جهان بر آتش جنگ اوکراین بنزین نریزد!

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که جهان بر آتش جنگِ اوکراین، بنزین نریزد.

بلومبرگ گزارش داد، وزیر خارجه چین در این خصوص گفت: همه طرف ها باید از دامن زدن به جنگ در اوکراین خودداری کنند. پکن تلاش خود را برای نقش آفرینی در مذاکرات (میان مسکو و کی یف) و جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها انجام خواهد داد.

وی در این خصوص اضافه کرد: چین آماده است تا به ایفای نقش سازنده خود برای تسهیل گفتگو در رسیدن به صلح و همکاری در کنار ارتباطات بین المللی در صورت نیاز برای انجام میانجیگری های لازم ادامه دهد.

این در حالیست که «ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل هم پیشتر در واکنش به بیانیه همکاری آمریکا، انگلیس و استرالیا (به عنوان طرفین پیمان آکوس) در زمینه توسعه تسلیحات فراصوت، هشدار داده بود که چنین اقدامی می‌تواند به ایجاد بحران در دیگر نقاط جهان منجر شود.

وی با انتقاد از پیمان آکوس، که بیش از هر چیز با هدف ارئه زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس و آمریکا به استرالیا به عنوان یک کشور غیرهسته ای ایجاد شد، از سایر کشورها خواست که از چنین پیمان‌هایی پرهیز کنند.

دیپلمات چینی هشدار داد آنهایی که به دنبال همکاری در زمینه توسعه تسلیحات فراصوت هستند، راه را برای ایجاد بحرانی مشابه بحران اوکراین باز می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید