فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن گفت، رایزنی‌ها برای تکمیل گفت‌وگو و دستیابی به راه‌حل سیاسی که به درگیری پایان دهد تا ماه می ادامه خواهد یافت.

اعلام زمان‌بندی رایزنی‌ها برای آتش‌بس در یمن

به گزارش سلام نو به نقل از آنا ، هانس گروندبرگ در کنفرانسی مطبوعاتی با بیان اینکه تحقق صلح در یمن اراده سیاسی واقعی می‌طلبد، درباره آتش‌بس دو ماهه در یمن گفت: مسؤولیت تعهد به آتش‌بس مذکور برعهده طرف‌های آن است.

وی آتش‌بس فعلی را گامی مهم ولیشکننده خواند و افزود: رایزنی‌ها تا ماه می (ماه آینده میلادی) برای تکمیل گفت‌وگو و دستیابی به راه‌حل سیاسی که به درگیری پایان دهد، ادامه خواهد یافت. آتش‌بس فرصتی مهم و نادر است که اکنون برای یمنی‌ها و کسانی که خواهان صلح هستند، فراهم شده و آتش‌بس می‌تواند تجدید شود.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن عنوان کرد: این نخستین آتش‌بس در یمن در ۶ سال اخیر است و آتش‌بس اگر با پیشرفت در مسیر سیاسی همراه نشود، به ندرت برقرار می‌ماند.

وی از قصد خود برای سفر به صنعا در نخستین زمان ممکن خبر داد و گفت: اسیران در رأس اولویت‌های ما هستند و با تمامی طرف‌ها بر روی این پرونده کار می‌کنیم. نظارتی بر آتش‌بس وجود ندارد، زیرا مسؤولیت آن برعهده طرف‌های متعهد است، گزارش‌هایی درباره برخی موارد نقض آتش‌بس دریافت کرده‌ایم.

گروندبرگ تأکید کرد: سازمان ملل متحد قادر به ارائه تضمین برای آتش‌بس نیست، اما ما در راستای کاهش تنش و آرام شدن وضعیت کار می‌کنیم.

منابع محلی و نظامی در استان‌های مختلف یمن از ۱۳۷ مورد نقض آتش‌بس ازجمله حملات هوایی، توپخانه‌ای و تیراندازی با سلاح سبک از سوی ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان دولت منصور هادی با گذشت چهار روز از اعلام آتش‌بس دو ماهه خبر دادند.

انتهای پیام/۴۰۳۳/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید