۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 55346745

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: اخبار تازه از جنگ در اوکراین، به جای آنکه امید و آرامش را به ارمغان آورد، قساوت‌های جدیدی چون قتل عام بوچا را به همراه دارد.

محکومیت کشتار «بوچا» از سوی پاپ

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز چهارشنبه کشتارها در شهر بوچا در اوکراین را محکوم کرد و پرچم این کشور را که برای او از این شهر فرستاده شده بود، در دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرانسیس گفت: اخبار تازه از جنگ در اوکراین، به جای آنکه امید و آرامش را به ارمغان آورد، قساوت های جدیدی چون قتل عام بوچا را به همراه دارد.

وی افزود: ظلم به طور فزاینده ای مهیب است حتی علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان بی دفاع. آنها قربانیانی هستند که خون بی گناه شان ملتماسه می خواهد: این جنگ را متوقف کنید و بگذارید سلاح ها بی صدا شوند. کشتار و ویرانی را متوقف کنید.

پاپ فرانسیس در حالی که پرچم اوکراین را در دست داشت، گفت: دیروز دقیقا از بوچا این پرچم را برای من آوردند. این پرچم تیره و لکه دار بود و نوشته هایی روی آن مشاهده می شد.

همزمان با اعلام مقامات اوکراینی در ۱۴ فروردین (۳ آوریل) مبنی بر آزادسازی تمامی مناطق پایتخت از کنترل نیروهای روسیه، انتشار تصاویری دلخراش از اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های شهر بوچا جهان را بهت‌زده کرد. رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر  بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند.

کرملین اما روز سه شنبه اعلام کرد اتهامات مطرح شده از سوی غرب مبنی بر اینکه نیروهای روسی با کشتن غیرنظامیان در بوچا مرتکب جنایات جنگی شده اند، ساختگی است تا ارتش روسیه را بدنام کنند.

 دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تصاویر منتشر شده در بوچا گفت: چنین نمایش تراژیک تنها برای بدنام کردن روسیه و نظامیان این کشور طراحی شده است.

پسکوف با اشاره به سخنان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که روسیه را به جنایات جنگی در بوچا متهم کرد و همچنین بیانیه های ضد و نقیض پنتاگون در این خصوص، خواستار تحقیق یک مرجع بی‌طرف در این زمینه شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید