او به‌همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند.

هویت ضارب طلاب در حرم امام رضا(ع) افشا شد + عکس

به گزارش سلام نو، روز گذشته فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) با حمله به سه روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) یکی از آنها را به شهادت رساند و دو روحانی دیگر را زخمی کرد که حال یکی از آنها تا کنون وخیم است.

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که ضارب، فردی ۲۱ ساله، به نام «عبداللطیف مرادی» ازبک تبار است که یکسال پیش به صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد مقدس اقامت گزیده است.

او به همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند.

عبداللطیف مرادی برخلاف مسلمانان اهل سنت، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود.

وی ساعت ۱۳ روز گذشته (سه شنبه ۱۶ فروردین) با همراه داشتن یک چاقوی نسبتاً بزرگ وارد حرم رضوی(ع) می شود و در صحن پیامبر اعظم(ص) منتظر می‌ماند تا به افرادی که در لباس روحانیت هستند حمله کند. بدین ترتیب او ساعت ۱۴ و ۱۶ دقیقه به سمت سه روحانی حمله کرده و با ضربات چاقو آنها را مورد ضربه قرار می‌دهد. خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که او فقط به یکی از این روحانیون ۲۰ ضربه چاقو زده است که احتمالاً  همان طلبه ای است که به شهادت نائل شد.

شنیده شده که او در برخی شبکه‌های اجتماعی با عناوین متعددی مانند عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحّد نیز فعالیت داشته و به دنبال نشر تفکرات تکفیری و مقابله با شیعیان بوده است.

۶ متهم به همکاری با او، از جمله دو برادر عبداللطیف مرادی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۲۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 3
    در شمال افغانستان افرادی زندگی میکنند که از نظر نژادی ازبک هستند ولی ملیت افغانستانی دارند.و در کل افغانی محسوب میشوندضارب افغانی است
  • ایرانی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    2 1
    ریشه این کثافتها باید خشکیده شه تعداد زیادی از عناصر داعش از مرزها وارد ایران شده اند دولت برای آنها باید اقدام جدی انجام بده از امکانات کشور استفاده می کنند بعد قتل هم انجام میدهند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید