۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 55346718

ترکیه و مصر به دنبال اصلاح روابط دوجانبه هستند که پس از مخالفت آنکارا با به رسمیت شناختن عبدالفتاح السیسی به عنوان رهبر قانونی مصر پس از کودتای ۲۰۱۳ قطع شد.

تعیین سفیر مصر در ترکیه پس از ۹ سال

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دو مسئول ترکیه‌ای اعلام کردند که این کشور تصمیم گرفته است پس از گذشت نزدیک به ۹ سال، سفیر جدید در قاهره تعیین کند.

سایت "میدل ایست آی" به نقل از این دو مسئول ترکیه‌ای اعلام کرد، "صالح موتلو شان"، نماینده سابق ترکیه در سازمان همکاری اسلامی سفیر جدید این کشور در مصر تعیین شده است.

این مسئولان ترکیه‌ای همچنین تاکید کردند، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور، "صالح موتلو شان" را از این موضوع مطلع کرده است. آنکارا اکنون به دنبال تایید دولت مصر است.

ترکیه و مصر به دنبال اصلاح روابط دوجانبه هستند که این روابط پس از مخالفت آنکارا با به رسمیت شناختن عبدالفتاح السیسی به عنوان رهبر قانونی مصر پس از کودتای ۲۰۱۳ قطع شد که منجر به سرنگونی محمد مرسی شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از سرسخت‌ترین منتقدان عبدالفتاح السیسی است و دولت وی را به نقض حقوق بشر رهبران و اعضای اخوان المسلمین در سرکوب‌های پس از کودتا متهم کرده است.

این اختلافات با حمایت مصر و ترکیه از طرف‌های مخالف در درگیری لیبی تشدید یافت.

در سال گذشته میلادی ترکیه و مصر دو دور مذاکرات با هدف اصلاح و بهبود روابط دوجانبه برگزار کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید