توئیتر از اتخاذ تمهیدات جدیدی علیه حساب‌های کاربری دولت روسیه به منظور کاهش تاثیر تبلیغات رسمی در این شبکه اجتماعی خبر داد.

حساب‌های دولتی روسیه در توییتر محدود می‌شوند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: این پلتفرم با صدور بیانیه ای اعلام کرد از این پس حساب های کاربری رسمی به کاربران توئیتر در همه دسته بندی های این اپلیکیشن از جمله در بخش جستجو توصیه نمی شود.

این شرکت دایر در کالیفرنیا همچون رقیب خود متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، قبلا حساب های کابری شبکه راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در اتحادیه اروپا را مسدود کرده است.

مسکو با محدود کردن دسترسی به توئیتر در روسیه و مسدود کردن فیس بوک و اینستاگرام به این اقدام واکنش نشان داد.

توئیتر در بیانیه خود آورد: ما حساب های دولتی متعلق به کشورهایی که دسترسی به اطلاعات آزاد را محدود می کنند یا درگیر درگیری های مسلحانه هستند، تقویت یا توصیه نمی کنیم، چه توئیتر در آن کشور مسدود باشد یا نه.

این بیانیه افزود: زمانی که یک دولت دسترسی به خدمات آنلاین را در داخل کشور خود محدود یا مسدود می کند، صدای مردم و توانایی دسترسی آزادانه به اطلاعات را فرو می نشاند، اما همچنان به استفاده از خدمات آنلاین برای ارتباطات شخصی خود ادامه می دهد، امری که باعث ایجاد عدم تعادل اطلاعاتی شدید می شود.

براساس این گزارش، حساب کاربری رسمی انگلیسی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تنها ۱.۷ میلیون دنبال کننده دارد.

پیشتر سازمان نظارت بر رسانه های روسیه، شبکه اجتماعی فیس بوک و توئیتر را به دلیل نقض حقوق رسانه‌های این کشور از سوی این شبکه آمریکایی و تبعیض هایی که بخاطر مساله اوکراین قائل می شود، تحریم کرده بود. مسکو شبکه‌های اجتماعی آمریکا را به سانسور رسانه‌های روسی و نقض حقوق بشر و شهروندان روسیه متهم می کند.

۳۷ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید