۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 55346698

روزه‌داران قندهای ساده را از رژیم‌ غذایی خود حذف کرده و شیرینی‌جاتی مانند خرما، کشمش و توت خشک استفاده کنند.

علت سردرد هنگام روزه‌داری چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نوشین یمانی، در رابطه با سردرد و روزه‌داری، اظهار کرد: برخی از افراد در ماه رمضان دچار سردردهای خفیف یا متوسط می‌شوند که این سردردها ناشی از عواملی مانند هیپوگلیسمی، کم شدن کافئین، تغییر در الگوی خواب و استرس است.

وی با بیان اینکه سردرد روزه اغلب بعد از ظهر و یا غروب درست قبل از باز کردن روزه اتفاق می‌افتد، افزود: شدت سردرد معمولاً با گذشت روزهای روزه‌داری بیشتر می‌شود.

این متخصص با بیان اینکه کسانی که در روزهای دیگر سال نیز تجربه سردرد را دارند، بیشتر در خطر سردرد روزه قرار دارند، تصریح کرد: افرادی که سابقه سردرد یا میگرن ندارند نیز در این ماه دچار سردرد می‌شوند که این سردردها بدون شکستن روزه قابل مدیریت است.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد در رابطه با علل افزایش سردرد در ماه‌ رمضان، گفت: گرسنگی، افت قند خون، کم‌آبی بدن، تغییر الگوی خواب، تشنگی، مصرف نکردن چای و قهوه از جمله علل شایع سردرد در ماه رمضان است.

یمانی با تاکید بر اینکه توصیه می‌شود افراد بدون وعده سحری روزه نگیرند، اظهار کرد: روزه‌داران قندهای ساده را از رژیم‌ غذایی خود حذف کرده و شیرینی‌جاتی مانند خرما، کشمش و توت خشک استفاده کنند.

وی افزود: روزه‌داران خواب نیمروزی و استراحت کافی داشته و سعی کنند فعالیت فیزیکی و خستگی شدید نداشته باشند و حتی‌الامکان در معرض نور خورشید قرار نگیرند.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد خاطرنشان کرد: در صورتی که طی ساعات روزه‌داری دچار سردرد شدند، دست از مطالعه، استفاده از لوازم الکترونیکی و فعالیت برداشته و در محیط تاریکی استراحت کنند و محل درد را به صورت دورانی و فشار ماساژ دهند و از کمپرس گرم یا سرد استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید