در مذاکراتی که امروز انجام شد، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در استان از سوی این هیات چینی برآورد می‌شود.

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری چینی‌ها در مازندران

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری مازندارن، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه مذاکرات اولیه‌ با گروه سرمایه‌گذار چینی در زمینه زیرساخت‌های مسکن، راه‌آهن، راه، سد سازی و خط انتقال نیروگاهی و حوزه بنادر و فرودگاهی انجام شده اظهار کرد: پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در استان از سوی این هیات تجاری پیش‌بینی می‌شود. ‎

حسن خیریانپور با بیان اینکه با توجه به تاکیدات استاندار مازندران، مذاکرات اولیه‌ با هلدینگ سرمایه‌گذار چینی در زمینه زیرساخت‌های مسکن، راه‌آهن، راه، سد سازی و خط انتقال نیروگاهی و حوزه بنادر و فرودگاهی در قالب جلسه‌ای انجام شد، بیان کرد: نشست اولیه با گروه سرمایه‌گذار چینی با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و این هیات ۱۰ نفره برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اضافه کرد: در چارچوب قرارداد و تفاهم‌نامه کشوری که با چینی‌ها در سطح ملی منعقد شده است، این همکاری یک فرصت و زمینه‌ای است برای سرمایه‌گذاری بیشتر و بهتر سرمایه‌گذار چینی در استان که بنا داریم از این فرصت، استفاده ببریم.

این مسئول ادامه داد: استان مازندران ظرفیت‌های بسیاری دارد و در مذاکرات امروز نیز مقرر شد استان مازندران در میان ۳۱ استان کشور، به صورت پایلوت و نمونه در این راستا فعالیتش را آغاز کند.

خیریانپور اظهار کرد: این فعالیت عمدتا در حوزه زیرساختی و سایر زمینه‌ها نظیر ظرفیت خوب استان در بخش کشاورزی، معدنی و گردشگری است که می‌تواند زمینه‌ساز حضور و سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی باشد.

وی تصریح کرد: در مذاکراتی که امروز انجام شد، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در استان از سوی این هیات چینی برآورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار عنوان کرد: در این راستا، طرح‌هایی را نیز دستگاه‌های اجرایی به ما اعلام کردند که در مذاکرات عنوان شد و این طرح‌ها مورد استقبال این هلدینگ چینی نیز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی مازندران، ماموریت دادیم تا این طرح‌ها را با مشخصات و جزئیات کامل دریافت کند و در جلسات تخصصی با دستگاه‌ها مورد بررسی کارشناسی و حتی در صورت نیاز بازدید میدانی قرار گیرد تا این طرح‌ها منتهی به قرارداد با این هیات چینی شود.

خیریانپور اعلام کرد: قاعدتا پس از انعقاد قرارداد با این هیات چینی، کار اجرایی نیز آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: مجموعا این شرکت، استقبال خوبی از سرمایه‌گذاری در استان مازندران از خود نشان داد و این استان برای این هیات چینی دارای جذابیت است و آمادگی کامل خود را نیز برای سرمایه‌گذاری در بخش سدسازی، خط انتقال، شبکه‌های آبیاری، نیروگاه‌های مقیاس کوچک، نیروگاه‌های آبی، طرح‌های گردشگری، آزادراه، بزرگراه، مرمت راه‌های موجود و طرح ملی مسکن اعلام کرد.

خیریانپور افزود: در حوزه زیرساخت طرح نهضت ملی مسکن و پروژه آزادراه را داریم که به صورت جدی مورد توجه است. در بخش ریلی نیز اتصال راه‌آهن مازندران به مشهد مقدس در مسیر شرق و همچنین اتصال راه‌آهن مازندران به گیلان را داریم که قابلیت مهمی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. در بخش سدسازی و شبکه‌های آبرسانی از سدها به مزارع نیز ظرفیت‌های خوبی داریم که امیدواریم با برگزاری چند جلسه تخصصی و مشترک بین نمایندگان این شرکت چینی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در این عرصه‌ها به نتایج خوبی برسیم.

نماینده گروه سرمایه گذار چینی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از استاندار مازندران با بیان این که مازندران دارای ظرفیت های بسیار عالی در بخش های مختلف است، گفت: ما می‌دانیم که مازندران در ایران یکی از قوی‌ترین استان‌ها از نظر اقتصادی است. به همین دلیل مازندران را به عنوان نخستین استان برای بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفتیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید