۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 55346684

مقامات محلی اوکراین از نابودی یک انبار نفتی در نزدیکی منطقه «دنیپرو» در شرق اوکراین در پی بمباران نیروهای روسیه خبر دادند.

یک انبار نفت در شرق اوکراین نابود شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «والنتین رزنیچنکو» فرماندار منطقه دنیپرو در پستی در تلگرام اعلام کرد: شب (سه شنبه شب) دشواری بود. حمله هوایی دشمن انبار نفتی را هدف قرار داد که با ایجاد آتش سوزی وسیعی به کلی آن را نابود کرد.

وی افزود: خوشبختانه این حمله تلفات جانی و یا مجروحی نداشته است و آتش نیز پس از ۸ ساعت خاموش شده است.

به گفته «میکولا لوکاچوک» رئیس شورای منطقه ای دنیپروپتروفسک، بمباران ارتش روسیه در ساعات پایانی روز سه شنبه در نووموسکوفسک، ۲۵ کیلومتری شمال شرق دنیپرو انجام شد.

وی با بیان اینکه مراکز غیرنظامی هدف قرار گرفته، افزود: هیچ سرباز اوکراینی در این منطقه وجود نداشته است.

دنیپرو یک شهر صنعتی با یک میلیون نفر جمعیت است، که رودخانه ای به همین نام که شرق اوکراین را از بقیه کشور جدا می کند، از میان آن می گذرد.

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد سی و دومین روز خود شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید