اعمال تعرفه‌های جدید و تحریم‌ها علیه روسیه از تاریخ ۲۵ آوریل اجرایی خواهند شد. 

اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه از سوی نیوزلند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت: دولت نیوزیلند در کنار افزایش ممنوعیت های صادراتی محصولات صنعتی که به صنایع استراتژیک روسیه بسیار مرتبط می باشند، از تصویب تعرفه های ۳۵ درصدی بر روی همه کالاهای وارداتی از این کشور خبر داد. 

«نانائیا ماهوتا» وزیر امورخارجه نیوزیلند، گفت: «تصاویر و گزارش هایی که از قساوت و بی رحمی صورت گرفته علیه غیرنظامیان در «بوچا» و مناطق دیگر اوکراین دیده شده است نفرت انگیز، شنیع و سرزنش کردنی است. نیوزیلند به پاسخ در برابر اقدامات خصمانه و دیوانه وار پوتین ادامه می دهد.» 

وی همچنین افزود قرار است دولت نیوزیلند اقدامات بیشتری در راستای تحریم ها علیه روسیه برای حمایت از مردم اوکراین انجام دهد. 

اعمال تعرفه های جدید و تحریم ها علیه روسیه از تاریخ ۲۵ آوریل اجرایی خواهند شد. 

واقعه مبهم شهر "بوچا"ی اوکراین و انتشار تصاویر دلخراش اجساد غیرنظامیان، موضوع نشست شورای امنیت سازمان ملل بود تا درباره آنچه غرب به تصویر کشیده، بحث و گفتگو شود؛ واقعه‌ای که به‌رغم تکذیب مسکو، روند تصمیم‌گیری درباره لغو عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل را سرعت بخشیده است.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند همزمان با برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در روز سه شنبه، نمایندگان ۱۱ کشور از جمله آمریکا، انگلیس، کانادا، اوکراین، مولداوی، ژاپن، کلمبیا و نیز رئیس هیات اتحادیه اروپا به نمایندگی از ۲۷ کشور این اتحادیه از "عبدالله شهید" رئیس مجمع عمومی سازمان ملل درخواست نشستی فوق العاده و اضطراری در این مجمع کرده‌اند تا در مورد تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصمیم گیری شود.

بر اساس اعلام منابع دیپلماتیک، نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است روز پنجشنبه برگزار شود. از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۵ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون مجمع عمومی سازمان ملل دو نشست فوق العاده درباره این جنگ برگزار کرده که با صدور دو قطعنامه با اکثریت آرا، روسیه را محکوم کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید