الهه علیخانی؛ عاشق و بلاگر سفره، تحصیلاتش در رشته‌ی بیوتکنولوژی پزشکیه و چندین سال در این زمینه تجربه کاری داری اما زمانی تصمیم به تغییر مسیر زندگی‌اش می‌گیره و با سبک کوله‌گردی شروع به سفر کردن و بعد از طریق سفر، تولید محتوا، تبلیغات و مشاوره درآمدزایی می‌کنه. اون علاقه‌مند به طبیعت‌گردیه برای همین کلی سفر در دل طبیعت داشته و به نظرش برای کمپ کردن، وجود یک سری وسایل ضروریه. با ما همراه باشید تا ضروری‌ترین وسایل کمپینگ رو از دید الهه ببینیم.

ضروری‌ترین وسایل کمپینگ از نگاه الهه علیخانی

سلام نو-سرویس گردشگری: الهه از انتخاب شیوه‌ی کوله‌گردی و رفتن موقعیت مکانی بدون امکانات می‌گه: "زمانی که می‌خواین روش بکپکری و کمپینگ رو برای خودتون انتخاب کنین باید این و در نظر داشته باشین که جایی که میرین هیچ امکاناتی نداره و خودتون باید وسایل کامل زندگی برای چند روز رو داخل کولتون بچینین." اون در ادامه یک یک وسایل ضروری برای این نوع سفر و گردش رو معرفی می‌کنه و در کوتاه‌ترین حالت ممکن استانداردها و حالت بهینه هر یک رو توضیح می‌ده.

الهه از کوله‌پشتی، کفش و چادر برای کمپینگ می‌گه: "کوله پشتی؛ برای سفرهای کمپینگ و چند روزه به کوله ی ۴۰ تا ۶۰ لیتر نیاز دارید که بر اساس استاندارد بدنیتون کوله‌ی مناسب رو انتخاب می‌کنید و کوله‌تون رو طبق اصول می‌چینید. کفش مناسب؛ کفش خیلی مهمه و باید جوری انتخاب بشه که در پیاده‌روی‌های طولانی برای کوله‌کشی‌های سنگین استاندارد پاتون باشه و خسته‌تون نکنه. چادر؛ یکی از وسایل ضروری کمپینگ، که خونه‌ی شما محسوب می‌شه. چادرتون باید جوری باشه که هم مناسب تعدادتون باشه و هم این‌که وزنش برای کوله‌تون مناسب باشه تا توی پیاده‌روی‌های طولانی خسته نشید.‌ ‌چادر من اسنوهاک هست و تا ۳ نفر با وسیله جا می‌شن و ۲.۵ کیلو وزنش هست."

ضروری‌ترین وسایل کمپینگ از نگاه الهه علیخانی

اون به نکات جالب و درستی درباره‌ی کیسه خواب و زیر انداز در سفرهایی با سبک کوله‌گردی اشاره می‌کنه: "کیسه خواب و زیر انداز؛ کیسه خواب یکی از مهم‌ترین وسایل سفر هست. دو نوع هست: الیاف و پر. کیسه الیاف از نظر قیمت مناسب‌تر ولی سنگین‌تر و حجیم‌تر هست نسبت به پر. کیسه خواب‌های پر عالین و قیمت‌شون بالاتره و شرایط نگهداری‌شون هم سخت‌تره یعنی همیشه باید باز باشن و گرنه بعد از مدتی خراب می‌شن.کیسه‌های الیاف برای سفرهای طبیعت‌گردی از این جهت بهتره. بازم خودتون باید تصمیم بگیرین بر اساس سبک سفرتون و جاهایی که می‌رید. زیر انداز هم که خیلی مهمه چون کلا استفاده می‌شه و همیشه همراه‌تون باشه."

الهه در ادامه توصیه‌هایی برای انتخاب لباس با توجه به فصل و همین‌طور وسایل ضروری در سفرهای بکپکری داره: "لباس؛ لباس‌های سفر بر اساس فصل سفرتون باید انتخاب بشه و این که خیلی نباید وزن کوله‌تون رو به لباس‌های اضافی اختصاص بدین. برای بهار یک بارونی و بادگیر و برای زمستان پلار، کورتکس و بیس کافیه.‌ جوراب، دستکش، کلاه، اسکارف هم لازمه. وسایل ضروری؛ هد لامپ من همیشه توی کوله‌م هست. مخصوصا برای شب‌مانی‌ها بدون هد لامپ اصلا نمی‌شه کاری کرد، عینک، سوت، وسایل ضروری بقا مثل چخماق، پتو نجات، کبریت پارافینی، فویل، فندک، وسایل امداد اولیه، چند جفت باتری اضافه، چراغ قوه، کمل بگ به جای بطری آب اگر داشتین."

در آخر اون مواردی رو برای وسایل آشپزی، الکترونیکی و بهداشتی در سفرهایی با هدف کمپینگ پیشنهاد می‌ده:" وسایل آشپزی؛ برای کمپینگ حتما باید گاز، سر شعله و ظروف کمپینگ همراه‌تون باشه و از قبل مواد غذایی خام رو بردارید تا بتونین در روزهای کمپینگ وعده‌های غذایی‌تون رو درست کنین. وسایل الکترونیکی؛ برای من پاور بانک خیلی ضروریه چون توی کمپینگ هیچ جایی برای استفاده از برق نیست. ‌وسایل بهداشتی؛ حوله، صابون، شامپو و وسایل کوچیک و جمع و جور سفری که حجم کمی را اشغال کنن."

ضروری‌ترین وسایل کمپینگ از نگاه الهه علیخانی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید