اسماعیل بیگی درباره آمار نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال جدید گفت: برای سال جاری منتظر هستیم که تکلیف مساله تولید خودرو در کشور مشخص شود، چرا که براساس مصوبه وزارت صمت، سمند و پژو از چرخه تولید خارج شده است.

جایگزینی خودروی جدید به جای تاکسی‌های سمند و پژو

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از جایگزینی خودروی جدید به جای تاکسی‌های سمند و پژو خبر داد و گفت: البته بحث خودروی جایگزین و قیمت آن مهم است، در نتیجه تا زمانی که این موضوع به قطعیت نرسد، نمی‌توان عددی را مطرح کرد.

مهدی اسماعیل بیگی درباره محقق نشدن سقف ۱۰ هزارتایی نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران توضیح داد: در سال گذشته در مجموع برای هفت هزار خودرو کارسازی کردیم که از این تعداد پنج هزار و ۷۰۰ تاکسی نوسازی شده را به رانندگان تاکسی تحویل داده‌ایم. رانندگان تاکسی بدانند که تمام پول این هفت هزار تاکسی به ایران خودرو داده شده و خیال‌شان راحت باشد تا اردیبهشت ماه خودروی خود را تحویل می‌گیرد. 

اسماعیل بیگی در پاسخ به اینکه این تاکسی‌ها با همان قیمت سال قبل به دست رانندگان می‌رسد؟ گفت: بله، با همان قیمت به دست راننده می‌رسد چرا که پیش فاکتور صادر شده و هزینه پرداخت شده است. برای این هفت هزار خودرو فاکتور رسمی صادر شده است. 

او درباره آمار نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال جدید گفت: برای سال جاری منتظر هستیم که تکلیف مساله تولید خودرو در کشور مشخص شود، چرا که براساس مصوبه وزارت صمت، سمند و پژو از چرخه تولید خارج شده است. البته بحث خودروی جایگزین و قیمت آن مهم است و مقداری ابهام ایجاد می‌کند، در نتیجه تا زمانی که این موضوع به قطعیت نرسد، نمی‌توان عددی را مطرح کرد. 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی از ابتدای اردیبهشت و حل چالش تاکسی‌های گردشی که به دریافت کرایه‌های غیرقانونی از مسافران اقدام می‌کنند، اظهار کرد: واقعیت این است که باید به سمت سیستم حمل و نقل پایدار و استاندارد حرکت کنیم. معنی ندارد که تاکسی در شهر بچرخد تا یک مسافر سوار کند. این کار هم باعث هدر رفت سوخت می‌شود، هم ترافیک را افزایش می‌دهد و هم آلودگی هوا را در پی دارد. 

اسماعیل بیگی اضافه کرد: یکی از راهکارها رویکرد سرویس‌های اینترنتی است. اگر به سمت تکنولوژی‌های جدید برویم و آنچه در دنیا اجرا می‌شود را ما نیز به مرحله اجرا درآوریم محاسبه کرایه دارای یک قاعده نرم افزاری اساسی می‌شود و این دغدغه‌ها رفع می‌شود. تاکسی متر یک مدل منسوخ شده است و نصب ابزار در خودروها علاوه بر هزینه زیاد دقت را پایین می‌آورد.

او در واکنش به اینکه اما قیمت تاکسی‌های اینترنتی خیلی بالاتر از قیمت تاکسی است، اظهار کرد: این مساله باید نظارت شود و یا در چارچوب‌های قانونی قرار بگیرد و  رقابتی شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 1
    بنظر من تو شهر تهران این همه تاکس های اینتنتی وماشینهای شخصی کار میکنند باید تاکسی بین الملی قانونی است باید حذف کرد بطورکلی سازمان تاکسرانی منحل شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید