۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 55346651

این شکایت ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آبان ۱۴۰۰) ۲ هفته پس از آنکه پلاتینی و سپ بلاتر، رییس پیشین فیفا در سوئیس به کلاهبرداری متهم شدند، ثبت شده است.

شکایت پلاتینی از اینفانتینو

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از ESPN نوشت: «میشل پلاتینی» رییس برکنارشده اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از «جیانی اینفانتینو» رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) شکایت کرد.

این شکایت مربوط به دورانی است که پلاتینی رییس اینفانتینو بود. وکلای ستاره پیشین فوتبال فرانسه می‌گویند که «مارکو ویلیگر» مدیر حقوقی پیشین فیفا هم در اتهامات مطرح‌شده شریک است.

از دادستان‌های فرانسوی خواسته شده که برای بازجویی از اینفانتینو، ویلیگر و چهار نفر دیگر در سوئیس، همکاری بین‌المللی را داشته باشند. این شکایت ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آبان ۱۴۰۰) ۲ هفته پس از آنکه پلاتینی و سپ بلاتر رییس پیشین فیفا در سوئیس به کلاهبرداری متهم شدند، ثبت شده است. بلاتر و پلاتینی قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی در دادگاه فدرال سوئیس محاکمه شوند.

پلاتینی و بلاتر در سال ۲۰۱۵ به اتهام فساد مالی از حضور در فوتبال محروم شدند. چند هفته پس از آن اینفانتینو به ریاست فدراسیون فیفا برگزیده شد و دست کم تا سال ۲۰۲۳ نیز این سمت را در اختیار دارد. در زمان ریاست پلاتینی بر یوفا، اینفانتینو دبیرکل این نهاد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید